Bruine plekjes naast draadje/spalkje na beugel

Author:
Julia80
Posted:
za, 08/15/2009 - 18:13
Hoi,

ik heb een vraag.
Ik mij een beetje zorgen over 2 voorste snijtanden (boven).
Ik heb een beugel gehad (geen slotjesbeugel) en daarna een draad/spalkje tegen mijn bovenste voortanden.

Nu wilde ik dat een keer bekijken met een spiegeltje en toen zag ik tot mijn grote schrik op 2 tanden, naast het draadje, 2 bruine vlekjes!

Nu vroeg ik me af of dit beginnende gaatjes zijn, verkleuringen van de betreffende tanden of juist een verkleuring van het lijm oid waarmee het draadje vastgezet is.....??

Het draadje zat een keer los en toen is het vastgemaakt. Ik had mijn tanden goed gepoetst voordat ik naar de tandarts ging en de tandarts maakt het vast en zei: 'moeten we dit nog schoonmaken? Nee, ziet er schoon uit' en toen werd het draadje vastgemaakt. Nu is een vriend van mijn broer ook tandarts en die vertelde dat sommige tandartsen het niet zo nauw nemen met het reinigen van een uitgeboord gat bijvoorbeeld, waardoor de kans op het verder groeien van een gaatje nadat het gat gevuld is (groot) aanwezig is). Dit soort tandartsen hebben een grote omzet per maand, maar werken minder nauwkeurig. Nu denk ik: zou mijn tandarts de plek waar het draadje weer vastgezet werd bijvoorbeeld ook niet goed schoongemaakt hebben, waardoor er nu 2 gaatjes in mijn boventanden zijn ontstaan/of aan het ontstaan zijn??

Wie kan me meer over dit fenomeen vertellen? Het is nu weekend dus kan mijn tandarts even niet bellen hierover.

Alvast heel erg bedankt voor eventuele antwoorden!

Groeten,
Julia