Vorig jaar heeft de tandarts rechtsboven een verstandskies getrokken en daarnaast een kies rechtsboven opnieuw gevuld omdat er een gaatje onder de vulling zat. Vanaf het opnieuw vullen is mijn kies heel lang gevoelig geweest bij het erop bijten. Op advies van mondhygieniste ben ik gebruik gaan maken van tandenstokers. De kauwpijn ging weg nadat ik hier mee begonnen ben maar laatst heb ik pijn gekregen na gebruik tandenstoker, in overleg mond.hy aantal dagen niet met stokers tussen de betreffende kies geflost en de pijn ging weer weg. Nu heb ik helemaal boven aan de betreffende kies, zeg maar helemaal boven rechts naast neus een pijnplek zitten als ik er op duw, ik vermoed een wortelpunt. Ook wordt het gevoelig als ik bovenop kiezen poets.
Heb ik nu een wortelkanaalbehandeling nodig of zijn er ook andere behandelingen mogelijk. Aangezien ik in Spanje woon nu vind ik Spaanse tandarts best eng.
Groetjes Bart
Heb ik nu een wortelkanaalbehandeling nodig of zijn er ook andere behandelingen mogelijk. Aangezien ik in Spanje woon nu vind ik Spaanse tandarts best eng.
Groetjes Bart
Re: Kies wortelkanaalbehandeling nodig?
Met vriendelijke groet,
Kies gebroken misschien ? daar voel je vaak niet zo veel van, tenzij je er op drukt of op kauwt.
spreek uit ervaring
Ik ben nu een aantal weken verder en vrijdag opnieuw naar een tandarts gegaan, een nederlandse in plaats van een spaanse en wat blijkt, het was wel degelijk een ontsteking/ abces, de wortel van een kies is doodgegaan. Aangezien het aardig ontstoken was heb ik antibiotica gekregen en het lijkt aardig te werken.
Nu krijg ik een wortelkanaalbehandeling over 3 weken. Is dat niet een beetje laat of onderdrukt de antibiotica de ontsteking zo goed dat het wel weer een tijdje duurt voordat je er last van gaat krijgen. Ik heb geen pijn dus verder maakt het me niet uit maar het leek me nogal lang duren.