Hevige tandpijn na vulling

Author:
Chrommy
Posted:
za, 08/22/2009 - 15:11
Hallo,

Ik heb enkele dagen geleden een hoektand laten vullen. Het gat was heel groot, maar ze zeiden dat het nog hard was binnen, dus geen probleem om deze gewoon nog te vullen zonder te ontzenuwen.

Nu heb ik wel gisteren nacht een enorm stekende pijn in mijn kaak gekregen. De pijn was zo fel dat ik er 's nachts van wakker ben geworden, twee maal zelfs. Maar de pijn voelt ook wel wat anders als dat ik gewoon ben, het lijkt niet te komen uit het kauwen of uit het blazen en koud drinken, maar ze lijkt eerder gewoon te komen en gaan op willekeurige momenten, een heel traag stekende pijn over heel mijn kaak. Ik ben zelfs niet zeker of de pijn net uit die tand komt, het lijkt er wel op, omdat de tand wat gevoelloos aanvoelt als ik er met mijn tong overga.

De tand voelt ook afgesloten, maar de pijn zelf is echt wel heel hard.

Wat misschien ook wel een bijkomende factor kan zijn, is dat ik nogal een tandenknarser ben.

Vandaag overdag heb ik ook wel wat last gehad, maar het komt en gaat weer op willekeurige momenten.
Mondzorgkundige

Hallo,

Als er een groot gat is gevuld, kan het zo zijn dat je nog een paar weken wat van voelt.
Je kan tegen de pijn Iboprufen nemen of paracetamols.

Blijft het echter na ong.2 weken nog steeds pijn doen? Dan is een afspraak nodig bij de tandarts.

Sterkte
di, 08/25/2009 - 22:25 Permalink
Chrommy

Een paar dagen terug ben ik langs de tandarts geweest, hij heeft foto's genomen van een aantal van mijn linker tanden, maar er was blijkbaar niets op te zien.

Daarnaast heeft hij ook mijn linker tanden "getest" met een hamertje en een watje met een vloeistof maar ik had er helemaal geen reactie op. Ze hebben zelfs op de behandelde tand zitten boren zonder verdoving en dat kon ik makkelijk verdragen en was helemaal geen probleem.

De pijn is in regelmaat geminderd, ik heb nu enkel nog in de nacht die helse pijn, overdag lijkt het helemaal niets te doen en merk ik er quasi niets van.
do, 08/27/2009 - 09:44 Permalink