wijsheidstanden (wil iemand reageren aub,ik heb bang)

Author:
HeleenDestuyver
Posted:
ma, 08/31/2009 - 21:42
Hej!
Ik heb hier een hele boterham..
Zes maand geleden begon ik vreemde pijnen te krijgen aan de rechterkant van mijn gezicht, het trok door naar mijn hals, nek en rug en hoofd.
Mijn kaak aan de rechterkant deed ook heel veel pijn. Ben hiervoor in behandeling bij de kinesist , en heb al duizend keer de dokter bezocht...
Nu viel het mij op , dat mijn rechterwijsheidstand vanboven is beginnen uitkomen toen al deze klachten begonnen.
Ik werd gek van al de miserie, maar wist geen raad meer, tot af te wachten na de operatie.
Het is nu zo dat ik zeer weinig plaats had in mijn mond.

De drie dagen nadat mijn 4 wijsheidstanden getrokken waren had ik van niets meer last, geen nekpijn, hoofdpijn, rugpijn, ik was blij dat alles voorbij was en blijkbaar toch aan mijn tanden lag.
Maar nu heb ik gemerkt dat rechts vanboven, de wond die dichtgenaaid was, dus een open gat is, en er zit wat wit in (geen idee wat het is) Had er geen last van tot eergisteren. Heel mijn rechterwang doen pijn, en het trekt tot achter mijn oor en door naar mijn hals.
Het is echt een hevige pijn, zoals ik zes maand lang had, maar toch anders.Het was daarstraks zelfs zo pijnlijk dat ik ermee naar spoed wouw gaan, maar niet de kleinzerige wouw uithangen en dit toch niet heb gedaan..
Als ik mijn mond opendoe , doet het aan de rechterkant ook veel pijn (precies aan mijn kaak, of aan die tand ik weet het niet juist) En heb een vreemd branderig gevoel rond mijn kaak en oor,(bijna heel de rechterkant van mijn hoofd dus..) en het vel rond de wonden lijkt wat dikker dan aan de linkerkant.

Heb nu antibiotica tegen abcessen gekregen van mijn huisarts want de tandarts wouw er niet naar kijken "omdat het niet in zijn vakgebied lag" (tanden zijn toch tanden!)
Soit, nu vraag ik mij dus af of al mijn klachten met die tanden te maken hebben of niet, want ik begin stilletjes aan bang te krijgen dat het aan iets anders licht , een tumor ofzo (klinkt belachelijk maar door zo lang klachten te hebben ben ik wat hypochondrisch geworden en weet ik het allemaal niet meer...)
Dus als iemand weet of je van tandpijn idd nekpijn, halspijn , hoofdpijn en oorpijn kunt krijgen, of weet wat dit juist is , gelieve dan te reageren, want niemand lijkt nog te luisteren of begrijpt mij... :roll:
groetjes
Groningen

Kan ik uit je post opmaken dat je verstandskiezen 3 dagen geleden zijn getrokken?
Dan zou er een alveolitis op kunnen spelen, een ontsteking van het kaakbot bij een getrokken kies. De wond staat dan vaak wat open, er zit geen bloedstolsel in, de wond oogt wat grijs, en doet zeer, en geeft een vieze smaak en geur. Heb je hier ook last van?

Een alveolitis geneest vanzelf, na een paar dagen wordt het makkelijker.
di, 09/01/2009 - 12:02 Permalink
HeleenDestuyver

Oorpijn en hoofdpijn absoluut! Dat staat allemaal in verbinding. En wellicht dat je doordat je daarvan gespannen raakt last van je nek krijgt?

ja , de kinesist zei het me ook al dat dit door de spanning kan komen, waar ik nu al minder last van heb.
Weet je toevallig ook of je klieren in je nek kunnen opzwellen van die tanden?
De mijne zijn namelijk al maanden opgezwollen, had dan een echo laten maken waar niets op mis bleek te zijn buiten dat ik veel kleine kliertjes had, maar dit zou normaal zijn.
Bedankt voor je reactie!
di, 09/01/2009 - 15:54 Permalink
HeleenDestuyver

Kan ik uit je post opmaken dat je verstandskiezen 3 dagen geleden zijn getrokken?
Dan zou er een alveolitis op kunnen spelen, een ontsteking van het kaakbot bij een getrokken kies. De wond staat dan vaak wat open, er zit geen bloedstolsel in, de wond oogt wat grijs, en doet zeer, en geeft een vieze smaak en geur. Heb je hier ook last van?

Een alveolitis geneest vanzelf, na een paar dagen wordt het makkelijker.

Mijn tanden zijn Nu ongeveer iets langer dan een wek getrokken.
Het enige dat ik merk aan de wonde, is dat er wat wit in zit, maar een onaangename smaak en geur heb ik geen last van.
bedankt voor je reactie
di, 09/01/2009 - 15:55 Permalink