Hoe lang mag ik lopen met een open kies(wkb)?

Author:
jira
Posted:
za, 09/05/2009 - 19:44
Ik heb 20 augustus een wkb gehad, 27 aug moest ik terug voor een nabehandeling en kreeg weer een noodvulling!
De tandarts gaf aan dat de volgende afspraak de kies afgemaakt kan worden.
Ik heb een afspraak gemaakt voor 4 sept en de dag ervoor kreeg ik heel erg pijn in de avond en was het beetje gaan ontsteken, de tandarts wilde het niet afmaken omdat ik nog pijn heb en het lichtelijk ontsteken is .
Hij heeft het weer schoongemaakt en een noodvullig op gezet, diezelfde dag in de avond toen ik ging eten vanaf dat moment ging het mis! Ik heb zoveel pijn gehad ik kon me tanden niet op elkaar zetten en een bonkende pijn op me hele linker kaak en de pijn ging door tot de ochtend, ging gelijk toen naar tandarts terug en hij heeft de noodvulling eruit gehaald. de tandarts zei dat het ontstoken was en dat het beter open kon blijven. ik heb antibiotica en ibuproven 600 mg gekregen en zit nu wel met een open kies. Om te eten heb ik wel een paar kleine watjes en een grote pincet om het erin te zetten. Ik maak me druk of me kies zolang open mag blijven, ik heb namelijk pas de 22 sept een afspraak om de wkb af te maken. Is dat niet erg! ik durf niets te eten zo, ik ben bang dat er allerlei viezigheid in komt en dat het zo erger gaat worden. Mijn tandarts zei dat het niet zo erg is, maar maak me toch druk. Eigenlijk wil ik naar een andere tandarts omdat ik me twijfels heb met deze tandarts. Kan iemand me aub hierover geruststellen.

Groetjes Jira
Spiegeltje

Tussen de initiële behandeling en het afmaken mag wel een tijd zitten maar dan is ie afgesloten met een noodvulling. Om zo'n kies gewoon open te laten tot 22 september is volgens mij niet oké. Als je weer ernstige pijnklachten krijgt (is de pijn nu minder?) gewoon de dienstdoende tandarts bellen (nummer staat op voicemail van de eigen tandarts) en de zaak voorleggen. Kan ook 's avond en 's nachts. De forumtandartsen zijn in het weekend ook niet zo actief, en meer kan ik er ook niet van zeggen.
za, 09/05/2009 - 21:00 Permalink