blijf last houden van 1 kies al 4 terug geweest.. help!

Author:
maaikef
Posted:
vr, 07/10/2009 - 09:39
hallo allemaal,

het begon vorig jaar rond kerst.. mega veel pijn met eten.
Dus ik naar de tandarts.. bleek dat er een behoorlijk gat in mijn kies zat.
dus gat gevuld en klaar (dacht ik)

helaas: de kies bleek extreem gevoelig voor harde en koude etenswaar..
dus ik gebeld: antwoord: afwachten want een witte vulling kan heel lang gevoelig zijn..
dus ik weer netjes een maand gewacht.

maar helaas nog steeds pijn: ik weer terug, foto gemaakt,
kies is prima en niet onstoken, laagje er afgeslepen, kies was iets te hoog
en dat kon de oorzaak wel eens zijn..

na 6 weken inmiddels half maart, nog steeds last, weer terug naar de tandarts.
Dit keer werd er een laagje over mijn kiesgesmeerd, toen ik na 2 dagen harde
dingen ging eten ging het een stuk beter! maar helaas na een aantal weken
had ik weer last (zelfs met een tosti)

dus begin juni weer terug naar de tandarts, weer een laagje eroverheen,
nu gaat het wel weer wat beter maar ik heb nog steeds dat mijn kies soms super
gevoelig is voor koude en harde etenswaren om gek van te worden!!!

wie kan mij helpen met tips?

- kies eruit is geen optie de kies zit vrij ver vooraan (= geen gezicht)
- wortel kanaal wil hij niet doen omdat de kies gezond is
Fonkel

Hoi hoi,

Dit verhaal had ik zo zelf kunnen schrijven!

Ben nu ook al 4 keer terug geweest en heb nog steeds pijn.

Had schijnbaar gaatjes, maar nooit last van gehad. Naar de tandarts geweest en die heeft in 1 sessie 3 kiezen (naast elkaar) gevuld met witte vulling. Na de behandeling alleen nog maar pijn gehad.

Eerste twee keer dat ik terug ging hebben ze de kiezen opnieuw gelaserd om de zenuw te laten terug te trekken, maar dit maakte geen enkel verschil. Zeiden dat het ligt aan de witte vullingen....

Daarna nog een keer terug geweest en toen hebben ze de kiezen geslepen om het beter te laten passen. Dit slijpen alleen deed al zoveel pijn dat ik er 4 spuiten voor kreeg. Hierna was ik 4 dagen overal vanaf, maar helaas kwam de pijn weer terug.

Gisteren weer terug geweest en ze hebben 1 kies opnieuw gevuld om te kijken of de vulling niet te dicht op de zenuw zit. Sinds een week ofzo trekt het trouwens ook naar mijn kaak, oog en voorhoofd...

Verder kunnen ze niets vinden. Geen ontsteking (heb het bij 2 tandartsen nagevraagd om het zeker te weten). Wel geirriterd tandvlees en koud doet ontzettend veel pijn. Kan er ook niet mee kauwen (alleen kauwgom).

Niemand weet wat het is en ik kan er niet meer tegen...Slik elke dag 2 zakjes Nurofen bruis tegen de pijn. Loop er nu al 2,5 maand mee. Tandarts wil liever geen zenuwbehandeling doen omdat er geen ontsteking is en hij het zonde van de kies vind. Geeft ook niet, want ben als de dood voor een zenuwbehandeling. Heb nog een trauma van de vorige...

Wie weet raad????
do, 08/20/2009 - 19:55 Permalink
maaikef

hoi allemaal,
iet wat late reatie.. de kies is nu minder gevoelig.. na 4 bezoeken en 7 maanden verder..
in mijn vakantie ben ik ook bij een andere tandarts geweest, die zei dat als zo blijf hij toch
een wortel kanaal behandeling aan rade.. gelukkig is het minder, soms als ik chips eet heb ik er
last van. poets nu ook met sensodine dat helpt denk ik ook wel..
di, 09/29/2009 - 19:59 Permalink