Help zwarte tanden !.

Author:
henk91
Posted:
di, 09/08/2009 - 00:01
Hoi allemaal.

Ik ben 17 jaar. en heb een probleem met me tanden.
Ik heb me tanden 3 jaar verwaarloost en nu zijn me voortanden zijn namelijk zwart. me Hoektanden beginnen ook al een beetje weg te slijten.
Ik ben nu bang om te gaan poetsen want dan loop ik helemaal me zwarte tanden.
Dit is al erg genoeg !
Btw, Ik heb een hekel aan Boren enzo. Zou een afspraak bij een ziekenhuis kunnen. En hoe zal het verder gaan met me gebit?.

Wat moet ik doen ?!

Henk91
Spiegeltje

Henk,

Je zult nu toch echt de stap moeten nemen om een tandarts te zoeken. Hoe langer je ermee wacht hoe groter de problemen worden. Tanden die nu nog opgeknapt kunnen worden kunnen dat over een paar jaar niet meer. Dan kan er nog steeds wel een oplossing worden gevonden maar dan wordt de behandeling veel lastiger en - niet onbelangrijk - veel en veel duurder. Ook zul je waarschijnlijk je eetpatroon moeten aanpassen en je mondhygiëne verbeteren. Daar kan de tandarts j- of een mondhygieniste - je mee helpen.

Als je heel erg opziet tegen de behandeling en er dus geen alternatief is, is behandeling onder narcose een mogelijkheid. Dat kun je ook met de tandarts bespreken. Die doet de behandeling niet zelf maar kan je wel doorverwijzen naar een narcosetandarts.
di, 09/08/2009 - 00:59 Permalink