Antibiotica helpt niet of wel?

Author:
girltalk
Posted:
do, 09/10/2009 - 17:28
Hallo allemaal,

ik ben afgelopen vrijdag met hevige pijn en een dikke wang naar de tandartst. Daar bleek al gauw dat ik een flinke ontsteking had zoals ik al vermoedde. de tweede kies van achter onder(minder verstandskies) is los echter verder niets aan te zien, tandartst heeft deze acht weken geleden gevuld. Deze kies moet nu getrokken, ben ik mee eens echter was het niet mogelijk met onsteking volgens de tandarts. onsteking zat eerst diep zal ik maar zeggen dikke wang en kaak maar niets aan tandvlees. kreeg van tandarts amolexine dus antibiotica kuur voor 5 dagen. Na 2 dagen gebruik had ik reeds bijwerkingen, maar vond deze tegen de pijn in mijn mond niet opwegen en heb kuur afgemaakt. tegen die tijd verplaatste de onsteking zich ook verder in de mond met dikke bulten op tandvlees. eergister is dit door een kopstoot van mijn dochtertje ook opengesprongen en kwam er een massa stikkende vieze pus in mijn mond. spoel sinds dien ook met zoutwater. was dan ook 1 hele dag bijna volledig pijnvrij. de onstekking komt nu weer even hard terug en mijn tandartst is op vakantie tot maandag.

Is het mogelijk dat de kuur toch nog gaat werken ookal is hij klaar?

Moet ik nog een kuur of kan hij niet toch eindelijk de kies trekken en me van mijn pijn verlossen?

Zo ja nog een kuur al is het een andere naam zal ik weer dezelfde bijwerkingen krijgen(ps niet aangenaam te noemen welke gezien het de prive delen betreft)?

Kan iemand mij enig advies geven, ik zou zeer dankbaar zijn, want paracetamol is geen oplossing en brufen is al dagen op.
girltalk

er werd idd een telefoon nummer genoemd van een vervangende tandartst echter ligt deze een eind uit de buurt wat niet zo simpel is met de bus dus dacht ik bel morgen ff dat ze recept naar apotheek sturen en ik dan maandag ff naar mijn tandarts kan.
Ben daar nu dus ook over aan het twijfelen maar een halve dag onder weg en dan betalen voor een consult en dan toch weer terug met een recept en verder niks is niet erg aanlokkelijk :smt010
do, 09/10/2009 - 18:43 Permalink
Spiegeltje

Het beste is toch de tandarts te bellen en aangegeven wat er aan de hand is (ontsteking breidt zich uit, pijn, antibioticakuur werkt niet en eventuele andere klachten). Niks doen tot maandag is denk ik geen goede optie. Zo kom je het weekend toch niet fatsoenlijk door. Misschien besluit de tandarts dat trekken toch het beste is, maar dat weet ik ook niet, laat hem het zeggen.

In heel in het algemeen: AB kan verlichting geven maar in de tandheelkunde is het eigenlijk een lapmiddel en hoogstens ondersteunend. Een tweede kuurtje met hetzelfde middel, als het eerste niks doet, is zinloos. Het is dus niet zo vreemd als je er geen baat bij hebt.
do, 09/10/2009 - 19:23 Permalink
girltalk

heb vervanger vanochtend gebeld, deze wilde me geen advies geven zonder me te hebben gezien. Ben dus daar geweest en hij heeft weer een foto gemaakt terwijl toch zonder ook duidelijk is dat er een fikse ontsteking is met als resultaat dat ik weer een kuur heb gekregen nu voor 7 dagen en ook een ander soort, maar ook hij wilde niet trekken. Voor de pijn weer brufen 600 bruis, werkt prima idd maar niet voor lang en 2 zakjes per dag is niet veel.

conclusie nog steeds pijn, kies zite er nog en kan voor nog een consult en nog een foto gaan betalen, hoe dat intereseert geen enkele tandartst.

Toch wil ik jullie bedanken voor de reachties en mocht iemand iets weten wat verder tegen de pijn helpt en samen met brufen kan hoor ik het graag
vr, 09/11/2009 - 14:37 Permalink
mecánico para …

je mag parallel aan de brufen600 ook steeds twee paracetamol nemen. de wang masseren, gevoerlig, helpt ook om de losse rommel weg te krijgen, maar doe rustig aan.
overigens snap ik di ebehandelaars ook niet helemaal, want ik heb vanochtend ook een keis met een dik abces verwijderd. Ruim verdoofd en verteld dat er eventueel nog iets gevoel kon zijn..........en dat was zo, maar de keis was er in 30 seconde uit. (abces = minder aanhechting = sneller eruit)
vr, 09/11/2009 - 19:26 Permalink
Spiegeltje

@girltalk: het zat er natuurlijk in dat de tandarts wil zien, maar ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat je weer een kuur zou krijgen. Temeer omdat ook je eigen tandarts al had gezegd dat de kies eruit moest.

Het lijkt wel of er steeds meer tandartsen komen die te bang zijn om een kies te trekken :roll:
vr, 09/11/2009 - 23:58 Permalink
girltalk

het lijkt wel dat er steeds meer tandartsten bang zijn om een kies te trekken......

kan kloppen soms lijkt het ook dat ze je liever eerst vijf keer terug laten komen zijn vier extra consulten die ze betaald krijgen :-?

Maar goed ik kan geen van hun dwingen iets te doen wat ze niet willen, maar met name als er sprake is van een zwelling als deze en hevige pijn denk ik wat is belangrijker?
Voor mij duidelijk het van de pijn afkomen want ik kom weer een hoop geld aan het betalen wat ik eigenlijk niet eens heb, ben nog steeds de vorige twee rekeningen aan het afbetalen.... maar intereseert de tandartst niet

tot nu toe in elk geval van dit kuurtje nog geen bijwerkingen echter ook geen pijn verlichting :smt013

mecánico para bicicletas bedankt de paracetamol erbij en het licht masseren heeft in elk geval gezorgd voor 3 uurtjes slaap Bedankt!!!
za, 09/12/2009 - 09:13 Permalink
Kaetje

ibuprofen 600 bruis mag je best 3x op een dag, zolang het tijdelijk is. En dan 3x 1000 mg paracetamol, daarmee kom je hopelijk de dagen door.
Wel opletten met maagklachten, maar daar let je apotheker over het algemeen ook wel op als hij je 600 mg bruis geeft.
Zorg in ieder geval dat je goed kan slapen, als je moe bent is pijn veel minder goed te verdragen.
za, 09/12/2009 - 20:48 Permalink
girltalk

Even een bedankje voor de goed tips heb het overleefd :smt003

de kies is er vandaag eindelijk uit gegaan, met 3 verdovingen dan wel, maar deze keer nog geen 2 min wrikken beter dan de laatste keer 40 minuten heb nog pijn en voel me toch al gelijk een heel ander mens, maar bah wat komt en na bijna 14 dagen toch nog een hoop troep uit :(

volgens de tantartst nu niks doen ook niet spoelen, vond het wat vreemd, maar zal wel kloppen hij heeft het geleerd niet ik.

nogmaals veel dank van mijn kant en mensen met het zelfde veel sterkte
wo, 09/16/2009 - 17:37 Permalink