Mobiel element 47 met pijn

Author:
Kaetje
Posted:
za, 09/12/2009 - 13:07
Zo'n 3 jaar geleden is mijn verstandskies (element 48) getrokken, waarbij element 47 los is komen te zitten. Na een paar weken zacht voedsel en niet kauwen is hij weer vast komen te zitten. Behalve wat gevoeligheid bij koud drinken heb ik er daarna in principe geen last meer van gehad, tot een paar maanden geleden.
De kies begon ineens pijn te doen en bleek weer mobiel te zijn. Hij zat ineens ook veel hoger, waardoor bij het dichtbijten eerst alleen element 47 en 17 contact maakten, als ik dan doorbeet duwde ik 47 weer naar beneden en maakte de rest van mijn kiezen ook weer normaal contact. Helaas even later zat de kies weer omhoog. Na een dag was de pijn ook uitgestraald naar mijn lymfeklieren aan de rechterkant van mijn kaak. De vierde dag heb ik 's avonds bij het slapengaan mijn kaken stijf op elkaar geklemd en ben ik zo gaan slapen. De volgende dag was de kies nog op zijn plaats en de pijn over. Einde verhaal, dacht ik.
3 dagen geleden begon ik weer pijn te krijgen bij warm en koud (had eerder geen klachten gehad bij warm). Ondertussen is de kies weer omhoog gekomen, heb ik een aanhoudende pijn en gevoelige lymfeklieren. Ik kan de kies weer naar beneden duwen, maar dat doet redelijk wat pijn dit keer. Zolang ik mijn kaken dichtklem blijft het pijn doen, helaas kan ik zo niet in slaap vallen...

Mijn vraag aan de aanwezige tandartsen hier: Wat zijn mogelijke oorzaken van de pijn en wederkerende mobiliteit en welke oplossingen zijn daarvoor?
Kaetje

Redenen waarom een element mobiel kan worden:
* parodontitis;

Verklaart de pijnklachten niet.
* overbelasting;

Ik gebruik voornamelijke de andere kant van mijn kaak.
* een aandoening onder de kies zoals een cyste.

Dus ik gok voor optie 3, ook al is dat de minst fijne.

Ik mag in ieder geval vanmiddag om half 4 terecht bij mijn tandarts. Bedankt voor de informatie in de tussentijd!
ma, 09/14/2009 - 08:52 Permalink