Hallo allemaal,
Ik zal me eerst even voorstellen. :smt006
Ik ben Wendy, 25 jaar en moeder van 4 mooie kindjes. (ja, ik ben erg jong en dan al 4 kinderen)
Mijn oudste en jongste kindjes zijn ziek. De oudste heeft leukemie en de jongste een afwijking aan zijn luchtwegen. Het is erg moeilijk en zwaar maar we komen er doorheen met veel positief denken.
Er is alleen 1 ding waar ik moeite mee heb. En natuurlijk je raad het al, dat is de tandarts.
Ik heb altijd al problemen gehad met mijn gebit. ik moest elk half jaar wel weer gaatjes vullen en ook in mijn voortanden boven had ik veel problemen. Het was nooit een probleem want bang was ik toen niet. Totdat 3 jaar terug bij mij een wortelkanaalbehandeling moest gebeuren. Geen probleem. Althans de eerste keer niet. Ik moest de week erna terug komen en dan zou ze hem vullen met de goede vulling. Bij het verwijderen van de oude vulling ( zonder verdoving want ja de wortel was "weg") gilde ik het uit van de pijn. het bleek dus dat er nog een beetje zat. maar dan om een hoekje. Heel fijn. maar ik moest me niet aanstellen en ze ging dus gewoon verder. :smt010 Daarna ben ik nooit meer terug gegaan.
Ik heb een jaar terug gezocht naar een andere tandarts. Ik ben ook voor de intake geweest en 1 keer omdat er een tand afgebroken was. Ze wist van mijn angst en ging daar op zich goed mee om. maar toch durfde ik daarna niet meer terug.
Afgelopen november werd bij mijn oudste kindje leukemie ontdekt. Een jaar daarvoor had mijn Jongste 2 keer aan de beademing gelegen dus het was een grote klap. Maar sinds dien is mijn gebit zo ontzettend hard achteruit gegaan. Uiteindelijk heeft mijn vriend een tandartskliniek in de buurt gebeld en ik ging heen. (Ik vond mezelf erg stoer) Ik werd doorverwezen naar de afdeling bijzondere tandheelkunde. Er moest teveel gebeuren en ik begon al de hyperventileren als ze met het spiegeltje in mijn mond ging.
In middels is het zover dat ik volgende week vrijdag 25 september onder narcose behandeld word. Boven krijg ik een overkappingsprothese en onder moeten mijn verstandskiezen eruit. Nu lijkt het wel of mijn angst voor de tandarts overslaat naar de narcose. Ik vind het zo eng. Maar het moet echt gebeuren.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft of die er meer over weet?
Heel veel groetjes en liefs Wendy
Ik zal me eerst even voorstellen. :smt006
Ik ben Wendy, 25 jaar en moeder van 4 mooie kindjes. (ja, ik ben erg jong en dan al 4 kinderen)
Mijn oudste en jongste kindjes zijn ziek. De oudste heeft leukemie en de jongste een afwijking aan zijn luchtwegen. Het is erg moeilijk en zwaar maar we komen er doorheen met veel positief denken.
Er is alleen 1 ding waar ik moeite mee heb. En natuurlijk je raad het al, dat is de tandarts.
Ik heb altijd al problemen gehad met mijn gebit. ik moest elk half jaar wel weer gaatjes vullen en ook in mijn voortanden boven had ik veel problemen. Het was nooit een probleem want bang was ik toen niet. Totdat 3 jaar terug bij mij een wortelkanaalbehandeling moest gebeuren. Geen probleem. Althans de eerste keer niet. Ik moest de week erna terug komen en dan zou ze hem vullen met de goede vulling. Bij het verwijderen van de oude vulling ( zonder verdoving want ja de wortel was "weg") gilde ik het uit van de pijn. het bleek dus dat er nog een beetje zat. maar dan om een hoekje. Heel fijn. maar ik moest me niet aanstellen en ze ging dus gewoon verder. :smt010 Daarna ben ik nooit meer terug gegaan.
Ik heb een jaar terug gezocht naar een andere tandarts. Ik ben ook voor de intake geweest en 1 keer omdat er een tand afgebroken was. Ze wist van mijn angst en ging daar op zich goed mee om. maar toch durfde ik daarna niet meer terug.
Afgelopen november werd bij mijn oudste kindje leukemie ontdekt. Een jaar daarvoor had mijn Jongste 2 keer aan de beademing gelegen dus het was een grote klap. Maar sinds dien is mijn gebit zo ontzettend hard achteruit gegaan. Uiteindelijk heeft mijn vriend een tandartskliniek in de buurt gebeld en ik ging heen. (Ik vond mezelf erg stoer) Ik werd doorverwezen naar de afdeling bijzondere tandheelkunde. Er moest teveel gebeuren en ik begon al de hyperventileren als ze met het spiegeltje in mijn mond ging.
In middels is het zover dat ik volgende week vrijdag 25 september onder narcose behandeld word. Boven krijg ik een overkappingsprothese en onder moeten mijn verstandskiezen eruit. Nu lijkt het wel of mijn angst voor de tandarts overslaat naar de narcose. Ik vind het zo eng. Maar het moet echt gebeuren.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft of die er meer over weet?
Heel veel groetjes en liefs Wendy
Re: Behandeling onder narcose!
Wat naar allemaal voor je en vooral voor de kinderen. Hoop maar dat het in de toekomst wat beter met ze kan gaan.
Maar een behandeling onder narcose tja dan voel en zie je niks en je bent dan klaar in een keer. Maar ben je dan van je angst af?
Ik mag donderdag de eerste behandeling maar heb niet voor narcose gekozen en ben ook ontzettend bang en angstig voor het geen wat er gebeuren gaat een stuk of 6 gaatjes vullen en zoiets allemaal.
Maar ik ben bang als ik dat onder narcose laat doen dat ik de volgende keer met die angst rond loop het is erg angst dat weet ik als geen ander maar ik wilde het toch zo gaan proberen. Maar dat is de keuze aan ieder zelf.
Niou heel veel sterkte met alles en voor 25 september.
Groetjes :smt006
Jij ook heel veel sterkte donderdag.
Groetjes Wendy
Ik denk dat ik het gewoon ga proberen en dan zien we wel tot in hoeverre ze me kunnen helpen.
Ik hoop vrijdag een update te kunnen geven over hoe het is gegaan. Hangt af van hoe ik me voel. En anders zaterdag.
Groetjes en Liefs
Het onder narcose brengen valt erg mee niet dat ik dat voor tandheelkunde heb laten doen maar ben een paar keer geopereerd geweest en dat valt echt reuze mee even een prikje en je slaapt.
En als jij wakker is het meeste werk al gedaan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb vorige week donderdag 2 vullingen vervangen en dat was me ook reuze mee gevallen en dat is vaak als je ergens zo tegen op ziet dan valt het over het algemeen wel mee.
Ik mag (moet ) 6 oktober weer en daar zit ik ook alweer tegenop te hikken maar het moet anders houdt ik niks over dus geen keus. Dus we moeten toch of niet dan.
Hoe laat moet je vrijdag dan ga ik een kaarsje voor je opsteken is altijd fijn als er iemand aan je denkt.
Heel veel sterkte en succes voor vrijdag.
Het is gewoon erg spannend. Ik wil dit al zo lang. En opeens is het overmorgen al zover dat ik weer normaal kan lachen. Ik kan het me nog niet voorstellen. Het is onwerkelijk. Er zijn me al zoveel mensen voorgegaan maar toch is het voor mijn uniek.
Ontzettend bedankt voor je bericht. En zeker voor het kaarsje vrijdag.
Groetjes en liefs
Ben je weer wakker? :smt015
En heeft mijn kaarsje geholpen ik heb hem nu uit 12.55 (hoop dat het voldoende voor je was.)
En is het allemaal mee gevallen???????
Laat maar even weten.
Bedankt voor je kaarsje!!
Alles is goed gegaan. Maar daarna is het me enorm tegengevallen. Ik heb veel pijn gehad en de prothese zit helemaal niet goed. Te laag en in de weg.
Andere mensen vinden het al enorm opgeknapt en ik durf niet eens naar mezelf te kijken in de spiegel.
Sorry dat ik zo laat pas weer reageerde maar ik ben de afgelopen twee dagen bijna niet van de bank afgeweest. Nu gaat het weer beter. Morgen moet ik terug naar de tandarts en gaat hij de prothese aanpassen dus ik hoop dat ik morgen blij ben met een mooie glimlach. Ik hoop in ieder geval voor volgende week woensdag want op mijn verjaardag wil ik wel een stralende lach hebben natuurlijk!!
Groetjes en liefs :smt006
He gelukkig dat het wat beter gaat het heeft ook zijn tijd nodig.
Nou maar hopen dat het vandaag in orde gemaakt kan worden met de prothese.
Hoe laat moet je vandaag?
Laat maar even weten hoe het gegaan is?
Groetjes
Ik moest vanmorgen om 9.00 uur al.
De tandarts heeft zijn best gedaan om het zo goed mogelijk te laten zitten maar het resultaat waar ik op had gehoopt is niet gelukt. Dit komt onder andere ook omdat ik een overkapingsprothese moest hebben maar ik heb een gewone :smt010
Volgende week en de week erna moet ik weer heen. vooral over 2 weken is het een belangrijke afspraak. Dan zijn de hechtingen eruit en dan kan hij mijn prothese veel beter aanpassen. Maar ik zal al snel daarna voor een andere prothese moeten happen. Dus als het goed is heb ik evengoed al snel het gewenste resultaat en kan ik echt lachen :lol:
Groetjes en Liefs :smt006
Ja het heeft ook allemaal zijn tijd nodig om goed te genezen en dan is het ook moeilijk om de prothese aan te passen.
Maar eens komt het goed. :wink:
Maar je kan wel op je verjaardag lachen???
Nou op naar de volgende keer en hopen maar dat alles goed komt!!!!!!!!!!!!!
Groetjes
Afgelopen dinsdag moest ik weer voor controle en toen had de tandarts bedacht dat ik alvast moest happen voor mijn nieuwe gebit. Op zich een mooi vooruitzicht. maar ik moest ook gelijk de hechtingen eruit laten halen want anders zou dat spul ze eruit trekken (au!). Nou ik ben stoer geweest en ze zijn eruit. het is gelukkig meegevallen en het lucht enorm op. de zwelling is gelijk al een stuk minder en het trekt niet meer zo.
Over 3 weken krijg ik het gewenste resultaat. Ik wil niet verwend overkomen want deze tanden zijn echt heel mooi maar mijn lip zit te hoog en de tanden te laag dus het is niet natuurlijk. De tanden blijven hetzelfde want die zijn echt heel erg mooi. En ondanks dat hij niet goed zit heb ik evengoed vorige week de tranen van vreugde gehad. Ik zag mezelf weer in de spiegel en dat was een mooi moment om weer mee te maken!!
Groetjes en liefs!! :smt006