angst en een apex en een dikke wank HELP

Author:
amber29
Posted:
wo, 09/16/2009 - 14:12
Hallo!

Vorige week donderdag kreeg ik een beetje kiespijn.
Vrijdag erge kiespijn in de loop van de dag dus savonds naar de weekend tandarts geweest ! ( en ik ben echt HEEL bang voor de tandarts dus het deed echt pijn ! )
Deze heeft eerst een verdoving gegeven en daarna een foto gemaakt, daaruit bleek dat ik een wortelpuntontsteking heb en hij zei dat ik binnen 5 maanden naar de kaakchirurg moet , ook gaf hij me AB en pijnstillers ( Naproxen)
Zaterdag erg veel pijn gehad aan mn hele linkerkant zowel boven als onder tanden, ik hield het niet meer uit en ben er ook paracetamol bij gaan slikken.
Zondag weer de tandarts gebeld en toen heb ik zwaardere pijnstillers gehad ( Diclofenac)
Maandag de chirurg gebeld en een afspraak gemaakt voor 17 oktober ( eerder kon niet)
Ik ben een tandenbijter en heb ook regelmatig last van vastzittende kaken en heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om dit ook met de kaak chirurg te gaan bespreken...dit gaat morgen gebeuren ! ( raar dat dat wel snel kan???)
Sinds maandag loop ik met een wat dikke wang, deze voelt erg warm aan en nu komt het ...sinds gisteren heb ik totaal geen pijn meer in mn kies en ben pijnvrij....dat vind ik eigenlijk ook best eng.
Mn kaak zelf ( waar de tanden instaan zeg maar) Is niet dik en er zitten ook geen bulten of iets!
Afgelopen zondag heb ik veel mn wang gemasseerd ivm spanning op de kaakgewrichten dit hielp..heb ik daarom nu misschien een dikke wang?
Of heb ik te hard gebeten in mn slaap dat de ontsteking nu in mn wang zit?
Ik ben zo bang!!!! En lees allemaal enge verhalen:(
Morgen dus naar de chirurg en hopelijk valt het allemaal wel mee.
Worden er ook apexen gedaan onder narcose als je daarom vraagt? Echt waar ik besterf het van de angst
Ok lichtpuntje voor nu is dat mn kiezen nu even geen pijn doen en dat ik al de hele morgen geen pijnstillers heb geslikt.
Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt!
pet

Hallo
Allereerst heel veel succes en sterkte morgen!!!!!!!!!

Ze zullen dat wel onder narcose kunnen doen maar of ze het doen dat hangt van de kaakchirurg af.

Maar gelukkig kunnen ze tegenwoordig erg veel. Maar ik weet het het blijft spannend en eng.
Ik mag morgen voor mijn eerste behandeling bij de nieuwe tandarts en zie er ook verschrikkelijk tegenop vandaar dat ik hier ook maar weer aan het rond hangen ben. Weet met mezelf ook geen raad en dan is het toch goed om te lezen dat je dan niet de enige bent die last heeft van tandarts angst.

Je kan 17 oktober pas terecht schrijf je en je hebt de kaakchirurg nog niet gezien daar ga je morgen heen voor een gesprek? en ze hebben je al ingedeeld voor 17 oktober terwijl ze nog niets gezien hebben? hoeveel tijd kunnen ze dan reserveren voor 17 oktober?
Ik hoor het nog wel.

Heel veel succes morgen en laat maar even weten hoe het gegaan is.

Groetjes :smt006
wo, 09/16/2009 - 15:27 Permalink
amber29

Hoi !

Ja de 17e is de wortelpunt behandeling. En vandaag ga ik voor het klemmen van mn kaken, ze gaan foto's maken etc.
Beetje raar idd dat kan wel en de puntbehandeling niet.
Ik ben nu bijna pijnvrij en de zwelling is nu mininmaal..meestal zo he als je naar een dokter moet.
Ik laat je wel weten hoe het is gegaan vanmiddag, ik moet om 15.30 en ben doodsbang nu al !!!

Jij ook HEEL VEEL sterkte vandaag ! Wat gaan ze bij jou doen ?
Ik heb oxazepam tegen angst en ga om 11 uur 1 nemen..zo bang.....

Sterkte ook voor jou !
do, 09/17/2009 - 08:58 Permalink
pet

Hallo

Heel veel sterkte voor vanmiddag gaat je vast liukken foto maken en zo dat doet allemaal geen pijn.

Bij mij gaat vandaag de eerste behandeling beginnen nieuwe vullingen :smt010 ben ook zo bang op het moment lukt het ook even niet om er niet aan te denken vanmorgen al om 5 uur opgestaan en niet meer terug gegaan gewoon van de angst.
Heb al vanalles gedaan maar ja we komen er wel het moet gewoon.
11.50 gaat het beginnen oooooooooo wat een angst en waar voor? ik denk voor het onbekende!

Maar ik laat vandaag nog wel weten hoe het gegaan is en jij ook he?

succes :smt006
do, 09/17/2009 - 09:23 Permalink
amber29

Hoi !

Ik ben er weer.
Eigenlijk is er niks gebeurd behalve dat ik bijna in tranen uitbartse toen ik mn verhaal vertelde :roll:
Maargoed, de ontsteking lijkt rustig.
Hij weet niet wat die dikke wang is.
Ik heb een 1 cm verschil in mn kaakgewrichten, rechts is breder dan links en tegen het verbijten krijg ik een bitje voor s nachts.
Nu wel veel pijn trouwens...wrs omdat ik veel mn mond open en dicht moest doen
Ik vroeg of de apex onder narcose kon ...nee joh , met een 15 minuten zijn we daar mee klaar , neem maar een valium ofzo.
Hmmmmmm
Toen vroeg ik wat die rode plek op mn wang was , hij keek en wist het niet :-?
13 oktober gaat hij de apex doen .........ENGGGGGGGGG

Hoe is het met jou gegaan vandaag ? Heb wel aan je gedacht hoor!

Groetjes Amber :smt006
do, 09/17/2009 - 18:30 Permalink
Stephanie1990

Hallo!

Vorige week donderdag kreeg ik een beetje kiespijn.
Vrijdag erge kiespijn in de loop van de dag dus savonds naar de weekend tandarts geweest ! ( en ik ben echt HEEL bang voor de tandarts dus het deed echt pijn ! )
Deze heeft eerst een verdoving gegeven en daarna een foto gemaakt, daaruit bleek dat ik een wortelpuntontsteking heb en hij zei dat ik binnen 5 maanden naar de kaakchirurg moet , ook gaf hij me AB en pijnstillers ( Naproxen)
Zaterdag erg veel pijn gehad aan mn hele linkerkant zowel boven als onder tanden, ik hield het niet meer uit en ben er ook paracetamol bij gaan slikken.
Zondag weer de tandarts gebeld en toen heb ik zwaardere pijnstillers gehad ( Diclofenac)
Maandag de chirurg gebeld en een afspraak gemaakt voor 17 oktober ( eerder kon niet)
Ik ben een tandenbijter en heb ook regelmatig last van vastzittende kaken en heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om dit ook met de kaak chirurg te gaan bespreken...dit gaat morgen gebeuren ! ( raar dat dat wel snel kan???)
Sinds maandag loop ik met een wat dikke wang, deze voelt erg warm aan en nu komt het ...sinds gisteren heb ik totaal geen pijn meer in mn kies en ben pijnvrij....dat vind ik eigenlijk ook best eng.
Mn kaak zelf ( waar de tanden instaan zeg maar) Is niet dik en er zitten ook geen bulten of iets!
Afgelopen zondag heb ik veel mn wang gemasseerd ivm spanning op de kaakgewrichten dit hielp..heb ik daarom nu misschien een dikke wang?
Of heb ik te hard gebeten in mn slaap dat de ontsteking nu in mn wang zit?
Ik ben zo bang!!!! En lees allemaal enge verhalen:(
Morgen dus naar de chirurg en hopelijk valt het allemaal wel mee.
Worden er ook apexen gedaan onder narcose als je daarom vraagt? Echt waar ik besterf het van de angst
Ok lichtpuntje voor nu is dat mn kiezen nu even geen pijn doen en dat ik al de hele morgen geen pijnstillers heb geslikt.
Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

wat jij hebt als zwelling is ewaarschijnelijk een abses, heb ik ook gehad. ik ben doodsbang naar de ehbo in engeland gegaan en ik heb antibiotica gehad. die nurse zei dat ik naar de TA moest en ik zei dat ik volgende week een afspraak had in nederland (een leugen) en daarom had ze me laten gaan met antibiotica en zware pijnstilling. na 3 dagen was het abses weg

Even ter informatie ik ben zo bang voor de TA dat ik al bij de gedachte zit te huilen, trillen en rillen. in het ziekenhuis zat ik al te trillen en rillen en te janken voordat ze me mond nog maar had aangeraakt.
zo, 10/11/2009 - 23:24 Permalink