pijn bij kies naast gevulde kies

Author:
Femmmke
Posted:
wo, 09/16/2009 - 09:46
Hallo

Gister is een amalgaanvulling in mijn kies vervangen omdat hij was gaan lekken. Er zit nu een witte vulling in. Het is een kies helemaal achterin mijn mond bovenin (tandarts vond het een rotplek, geen verstandskies)
Nu heb ik totaal geen last van deze kies (hoera)
Maar wel van de kies ernaast. Vooral met kauwen. ook als ik erop druk. Heb gister de hele dag gedacht dat het de kies was die gevuld was maar gisteravond durfde ik eindelijk te voelen (tsja angst is een raar ding) en kwam er dus achter dat het vooral de tand ernaast was. gek genoeg ook de tand daarnaast iets, zo steeds minder naarmate je naar voren komt.
Ook de tand aan de onderkant ertegenover is licht gevoelig.

Is dit normaal? moet ik dit aankijken? of stort door deze tand mijn hele gebit in? 1 kies vullen de rest ontsteken?
Hoe moet ik dit bekijken.
ben nogal bang voor de tandarts dus zoek ook achter elk pijntje grote angst.. hoop dat ik hier geruststelling vind
twilitekid

Ik zou het een tijdje aankijken en pas als er over een paar weken nog geen verandering is opgetreden, de tandarts bellen. Vullingen kunnen best nog een tijdje (lichte) klachten geven, dat is op zich niet bijzonder. Je gebit is tenslotte met een boor bewerkt :P Ik weet niet of je verdoofd bent geweest (vast wel), ook dat kan best nog een paar dagen klachten geven. Deed het bij mij de laatste keer ook.
do, 09/17/2009 - 13:33 Permalink