Hallo,
Ik ben pas 18 jaar geworden en ben niet heel blij met mijn tanden. Ze staan lichtelijk naar voren... De tandarts zei dat ik een jaar een beugel zou moeten nemen en staan ze perfect. Ik weet alleen nog niet of ik wel een jaar met een beugel wel rondlopen omdat het nou niet echt bepaald aantrekkelijk eruit ziet. Dus vroeg ik me wat af.
1. Bestaan er tegenwoordig ook plaatjes beugels die dezelfde kleur als je tanden zijn (wit) zodat de beugel minder opvalt?
2. Bestaat er een binnensmonds beugel dat dus aan de achterkant van je tanden zit?
3. Is er nog een andere oplossing?
Bedankt!
EDIT:
4. Ik heb even wat gesurft en ik kwam uit dat zo'n binnensmonds beugel een linguale beugel heet. Kan ik ook deze beugel nemen als ik in Nederland woon? Dat zou dan natuurlijk de perfecte oplossing zijn!
EDIT2:
5. Invisalign of linguale beugel?
Ik ben pas 18 jaar geworden en ben niet heel blij met mijn tanden. Ze staan lichtelijk naar voren... De tandarts zei dat ik een jaar een beugel zou moeten nemen en staan ze perfect. Ik weet alleen nog niet of ik wel een jaar met een beugel wel rondlopen omdat het nou niet echt bepaald aantrekkelijk eruit ziet. Dus vroeg ik me wat af.
1. Bestaan er tegenwoordig ook plaatjes beugels die dezelfde kleur als je tanden zijn (wit) zodat de beugel minder opvalt?
2. Bestaat er een binnensmonds beugel dat dus aan de achterkant van je tanden zit?
3. Is er nog een andere oplossing?
Bedankt!
EDIT:
4. Ik heb even wat gesurft en ik kwam uit dat zo'n binnensmonds beugel een linguale beugel heet. Kan ik ook deze beugel nemen als ik in Nederland woon? Dat zou dan natuurlijk de perfecte oplossing zijn!
EDIT2:
5. Invisalign of linguale beugel?
Re: 18 jarige neemt wss een beugel
Conclusie: consult aanvragen bij een orthodontist en informeren naar de mogelijkheden voor jouw gebit. Dat kan zonder verwijzing, maar je kunt ook aan je tandarts vragen met wie hij goede ervaringen heeft.
Is dit een goede ortho om een afspraak mee te maken cvoor invisalign?
http://www.perfectsmile.nl/beugels/
M'n moeder zei dat ze er nog nooit van gehoord had en dat het daarom ook minder betrouwbaar en dat ze alleen maar uit zijn op geld?
Daarom wil ik weten of perfectsmile een goede invisalign kliniek heeft!
En of een intake gesprek geld kost?
Perfectsmile is denk ik wel betrouwbaar hoor, ze waren laatst ook eens op tv geweest bij RTL5 geloof ik...
Heb je een foto van je tanden?
Qua kosten komen bij beide beugels ongeveer op hetzelfde neer.
Groet en succes met je keuze!
18 jaar en een beugel? Niets bijzonders aan hoor! Je ziet tegenwoordig zoveel volwassen beugelaars, inclusief mezelf. Ik zou voor een normale beugel gaan, is betaalbaar en niets mis mee. Ik heb de doorzichtige plaatjes zonder elastiekjes, heb hem nu iets meer dan een jaar, het gaat megasnel! Heb nooit rare of negatieve reacties gehad, hoor zelfs van de mannen dat het stiekem wel sexy staat :lol: :roll:
En hoor vaak dat het nauwelijks opvalt!! Scheelt wel veel met een zilveren beugel hoor!
Hier mijn beugel! *ben er trots op hoor* hopelijk heb je er wat aan!!
Een tandarts hier in de buurt verwees ook al zijn patienten voor orthodontie naar hem.
Ik moet waarschijnlijk wel een deel zelf betalen, maar dat heb ik er wel voor over om m'n tanden recht te krijgen zonder ijzer:)
Nou, geef mij maar het verrassingseffect van de gewone beugel hoor!
Er wordt volgens mij niks vergoed, omdat ik een basisverzekering heb :(. Maarja mss betalen m'n ouders toch nog wat mee wie weet en anders naja... M'n behandeling duurt slechts 8 maanden! 16 aligners onder en 16 aligners boven!
Als ze mij van tevoren een foto hadden laten zien van hoe het nú is, had ik waarschijnlijk niet geloofd dat het zo mooi zou kunnen worden. Ik hoopte op rechte tanden, daarvoor nam ik tenslotte een beugel, maar zó'n mooi resultaat had ik echt nooit verwacht. Als ik naar de foto's van dit moment kijk, kan ik me gewoon niet voorstellen dat dat MIJN tanden zijn! Echt heel blij mee :D !
Ik het hiermee niet eens. Je zit alleen op een programma hoe je tanden worden, namelijk rechte tanden. Je ziet wel dat het jou tanden zijn, maar het resultaat kan je bij wijze van spreken ook op google zien als je rechte tanden intypt. Het blijft een verrassing want je wil natuurlijk weten hoe je rechte tanden op de rest van je gezicht staan, het totale plaatje en dan blijft voor mij een verrassing.
Succes ermee!