Ik moet volgende week verstandskiezen trekken, maar ben zooooo zenuwachtig... :smt009 :smt009 :smt009 :smt017
Zie er enorm tegen op... eerst ging het nog wel, maar nu het dichterbij komt... slik :cry:
Zie er enorm tegen op... eerst ging het nog wel, maar nu het dichterbij komt... slik :cry:
Re: wie praat mij even moed in??
Zowel bij de tandarts als bij de kaakchirurg voelde de verdovingen een beetje vervelend, maar bij mij heeft het totaal geen pijn gedaan. De onderste zaten wel wat vaster, maar dat schijnt normaal te zijn. Ikzelf heb bij beide behandelingen gewoon mijn ogen dichtgedaan zodat ik niet precies kon zien wat ze aan het doen waren en welke apparatuur er mijn mond in ging, haha.
Zo goed als geen napijn gehad, wel wat last van mijn kaak, maar ik heb bijna altijd last van mijn kaakgewrichten door TMD, en in dit geval moet je natuurlijk wel even met je mond open liggen. Ik had ook al een pijnstiller genomen voor de verdoving uit zou werken, maar volgens mij was dit achteraf niet nodig geweest.
Het enige waar ik achteraf een beetje last van had, was de hechting die de kaakchrirug in m'n tandvlees had gezet. Die trok een beetje, maar dat was ook niet noemenswaardig!
Het viel mij alles mee en als ik er nog meer zou hebben, zou ik ze ook zonder moeite laten verwijderen ;)
Wanneer moet je er heen?
Angstzweet is me spontaan uitgebroken en de kaakchirurg twijfelde of hij wel door wou gaan omdat ik lijkwit zag, maar goed voor mij is dat fenomeen bekend, dus ik stond erop dat het gebeurde, want nu zat ik er al.
Het trekken zelf doet over het algemeen geen pijn, vanwege de verdoving. De napijn kan erg verschillen. Het ligt er maar net aan hoe lastig de verstandskies zit bij iemand.
Wel krijg je als het goed is een receptje mee voor pijnstiller (ibuprofen zakjes, die zijn qua smaak goed te drinken) maak er gebruik van, als je ze niet gewoon meekrijgt, gewoon naar vragen.
Al met al is het achteraf wel meegevallen met de pijn bij mij.
Hoe kan mijn ervaring niet waar zijn? Ik was er zelf bij hoor ;)
Ik denk dat je het gewoon moet ondergaan (zal weinig anders opzitten, tenzij je besluit niet te gaan, maar weglopen is ook geen oplossing...) en dan maar kijken wat er daarna gebeurd.
Kom op! Misschien valt het allemaal reuze mee bij jou.
Het ergste vond ik de verdoving en het kraken (geluid), maar ook dat viel eigenlijk wel mee.
De napijn is wel vervelend, en aan de binnenkant is mijn kaak dik/ wang ook... maar eigenlijk boeit me dat niet zo.. het gevoel van opluchting (en een beetje trots :smt005 ) overheerst!
Het kraken is inderdaad niet bepaald een fijn geluid, maar zolang je het niet voelt is het prima te doen, toch? ;)
En terecht dat je tots bent! 8)