Ik heb vanwege een zeer heftige overbeet momenteel veel pijn aan mijn kaak. Hiervoor ben ik in behandeling bij een fysiotherapeut. En met behulp van pijnstillers en spierverslappers is de pijn redelijk te hanteren. Maar helaas kan ik vanwege de pijn momenteel niet werken. Ik sta voor de klas en vanwege de overbeet gaat mijn kaak voortdurend uit de kom. Dus teveel praten geeft enorm veel pijn.
Mijn kaakchirurg vertelde mij dat het enige wat aan de heftige pijn gedaan kan worden is een beugel en een kaakoperatie. Maar omdat ik 27 ben word een beugel niet meer vergoed door de verzekering. Nu zei de kaakchirurg dat ik om medische redenen het wel vergoed zal krijgen en dat als de verzekering moeilijk gaat doen hij zich er zeker mee gaat bemoeien. Maar ik vraag me af wie er ervaring heeft met het wachten op de toestemming. Hoe lang duurt het voordat die toestemming er is? Is het een moeilijke procedure? Ik wil namelijk zo snel mogelijk een beugel omdat ik nu verga van de pijn.
Mijn kaakchirurg vertelde mij dat het enige wat aan de heftige pijn gedaan kan worden is een beugel en een kaakoperatie. Maar omdat ik 27 ben word een beugel niet meer vergoed door de verzekering. Nu zei de kaakchirurg dat ik om medische redenen het wel vergoed zal krijgen en dat als de verzekering moeilijk gaat doen hij zich er zeker mee gaat bemoeien. Maar ik vraag me af wie er ervaring heeft met het wachten op de toestemming. Hoe lang duurt het voordat die toestemming er is? Is het een moeilijke procedure? Ik wil namelijk zo snel mogelijk een beugel omdat ik nu verga van de pijn.
Re: wachten op toestemming verzekering
En dat is toch een periode waar u doorheen moet. Zou een splint als overbrugging misschien een idee zijn? denk dat er meer aan de hand si dan alleen die beet namelijk. Overleg eens met de fysio , die kan dat kortsluiten met de tandarts.