ontsteking onder behandelde kies (3jaar geleden)

Author:
dropveterpeter
Posted:
do, 09/24/2009 - 12:02
3 jaar geleden heb ik een wortelkanaalbehandeling gehad onder een kies. Sinds zondag begon deze pijn te doen en maandag avond was het niet meer te houden.

Naar tandarts geweest en deze heeft na foto's gezien dat er een grote ontsteking onder zat. Hij heeft de kanalen van de wortel opnieuw goed schoongemaakt en amoxicilline (pc) gegeven. Ik heb dat nu 2 volle dagen genomen, maar de pijn wordt niet minder! Ik moet echt de maximale doses IBUPROFEN 600 slikken. Wordt er gek van!

Wie heeft adviezen, wat moet ik doen en wanneer behoord die penicilline aan te slaan??
tinusentruus

Een paar weken geleden had ik ongeveer hetzelfde.
Drie jaar geleden een apexresectie (= alternatief voor een wortelkanaalbehandeling, bij de kaakchirurg, omdat de kanalen te nauw en niet toegankelijk waren). Ik kreeg vantevoren ook antibiotica en Brufen omdat ik een paar maanden (!!) moest wachten voordat ik bij de kaakchirurg terecht kon. Maar dat hielp niet, en na een telefoontje van mijn tandarts kon ik er (iets) sneller terecht. Veel pijn gehad en ik was dolblij toen ik eindelijk in het ziekenhuis was (itt de meeste andere wachtenden).

Maar nu, drie jaar later, pijn. Ik ben mijn eten gaan malen en dat scheelde veel.
Mijn tandarts zei dat een foto geen zin had en dat de kies geen pijn kón doen omdat 'ie dood was!
Andere tandarts gezocht die me opnieuw naar de kaakchirurg (met een kortere wachtlijst) stuurde. Er zit een ontsteking onder de kies en hij adviseerde me om de kies te laten trekken (omdat de wortelkanalen te nauw waren om goed schoon te maken, dus een tweede apexresectie zou waarschijnlijk weer misgaan) en een implantaat te laten zetten.

Maar voordat ik bij de tandarts terecht kon brak de ontsteking door naar buiten en was de pijn weg, hoera!
Al is het probleem natuurlijk niet weg.

Veel sterkte!
za, 09/26/2009 - 19:08 Permalink