Verstandskiezen trekken

Author:
Acesus
Posted:
zo, 09/27/2009 - 00:05
Hallo,,

Ik kwam laatst bij de tandarts aan en daar zag hij een gaatje in een verstandskies. Uiteraard moet ik de kies laten trekken, maar zo eigenwijs als ik was ging ik eerst op vakantie. Na een aantal keer gewoon mijn tanden gepoetst te hebben zag ik opeens dat het gaatje een gat was geworden. Het gat neemt niet de hele kies in beslag, een klein gedeelte maar. Ik was natuurlijk aan het stressen en er werd meteen een afspraak gemaakt bij de kaakchirurg. Nu vraag ik me af, wat kunnen de gevolgen zijn als ik nog een tijdje wacht? Want de afspraak is pas over een week of 3. Daarnaast is er op diezelfde dag een feest waar ik ontzettend graag naartoe wil (pubers .. tsja). Uiteraard moet ik uitkijken met alcohol (lees: NIET drinken) , maar maken 1 of 2 glaasjes echt iets uit? Ik denk niet dat ik het kan maken om de afspraak te verplaatsen, of kan ik doorgeven dat het met spoed is.

Bedankt alvast voor de hulp.

p.s: Kan de zwelling de eerste paar uren heel ernstig zijn? Of helpt ijs toch wel? Want bij veel mensen verschilt het. De een heeft geen zwelling, de ander weer wel. Ook wil ik er even bij zeggen dat ik er dus helemaal geen last van heb dat er een gat in mijn kies zit, alleen maak ik me heel erg veel zorgen. Vandaar ook midden in de nacht een topic. Uiteraard hoor ik me het meeste zorgen te maken over de tand, maar zoals een puber is denk ik ook aan een hele week oktoberfeest waar ik wil rondlopen zonder zwelling. Daarom is mijn vraag ook of ik de afspraak ook kan laten wachten ... of juist met meer spoed. Ook is de tand nog niet verkleurd (gelukkig maar!) en de grootte van het gaatje is nog steeds hetzelfde na het blijven poetsen van de tand, aangezien de afspraak met de kaakchirurg nog een tijdje duurt. Nu poets ik dagelijks wel 3 keer mijn tanden en soms 4 keer al een maand of 2 lang.
Spiegeltje

Ik denk niet dat ik het kan maken om de afspraak te verplaatsen, of kan ik doorgeven dat het met spoed is.

U kunt de afspraak natuurlijk gewoon verplaatsen. De vraag is alleen wel of u eerder terecht kunt. Dit is namelijk geen spoed en de kaakchirurgen hebben meer te doen. Later kan wel, u hoeft zich geen zorgen te maken als de behandeling een week of wat later plaatsvindt. Misschien is er nog een gaatje in de agenda, dus gewoon bellen.

Maar er is altijd wel een reden waarom het trekken van een kies niet zo goed uitkomt dus bedenk u nog eens goed als u de behandeling wilt afzeggen (vind ik eerlijk gezegd wel een beetje puberaal :D :D ). De nabezwaren (pijn, zwelling) vallen meestal wel mee , maar het kan toch zo zijn dat u weinig zin heeft in een feest vlak na de behandeling. Beter is ook om een dagje rust te nemen en geen alcohol te drinken. Dus als u er per se heen wilt ....en er ook nog van wilt genieten....

N.B. Twee keer tandenpoetsen per dag is meer dan voldoende.
zo, 09/27/2009 - 02:08 Permalink
Acesus

Mooi, dan hoef ik me (nog) nergens zorgen om te maken. Daar ben ik blij om.
Ik neem liever het zekere voor het onzekere namelijk. En ja, voor pubers is een feest nou eenmaal even belangrijker dan het trekken van een tand. Ik heb nog genoeg tijd voor rust, dood ga ik er in elk geval niet aan ;)
zo, 09/27/2009 - 12:58 Permalink