onvoldoende diepte stift wortelkanaal?

Author:
renald
Posted:
wo, 09/30/2009 - 18:49
Vandaag bij de tandarts geweest.
Ben bezig met een brug maar ook even laten kijken naar een wat licht gevoelige kies die begin dit jaar bij een andere tandarts een wortelkanaalbeahndeling heeft gehad.

Er blijkt een spleetje van ruim 1 mm tussen dit element, 36, en een achterliggend element, 37, te zitten. De vulling is deels uitgeboord en opnieuw aangebracht. Volgens mijn vorige tandarts was de vulling gekrompen en zou hij het probleemje op zijn kosten herstellen. Ik had er geen goed gevoel over en heb hem dit niet laten doen.

Bleek vandaag bij de tandarts die wel mijn vertrouwen heeft op de
X- foto dat de stiften in het wortelkanaal tot 5 a 6 mm van de apex van de wortels reiken. Dit mag toch eigenlijk maar 1 mm zijn of zelfs gelijk aan? Er is geen evidente ontsteking te zien op de X-foto.
Wat kan nu gebeuren?
Hangt de gevoeligheid van die kies 9 maanden na de wortelkanaalbehandeling daarmee samen?
vV

1 . een vulling krimpt niet dat er een ruimte zo groot ontstaat.
2. 4-5 mm van de wortelpunt is niet goed nee, moet idd op een foto grofweg een mm zijn. Mooiste is meten met een apex-locator, want die mm is een vuistregel, de echte opening kan soms wel of op 0,5 of wel eens gezien op 2 mm liggen. Maar 4-5mm heb ik nog niet gezien...
En dit zou idd oorzaak van klachten kunnen zijn.
do, 10/01/2009 - 10:10 Permalink