Onverklaarbare pijn

Author:
DennisAjax
Posted:
vr, 10/02/2009 - 10:48
Sinds dinsdag heb ik opeens pijn in een kies onderin. Het is de een na laatste kies, als je de nu doorkomende verstandskies niet meerekent. Tot nu toe zijn er drie verstandskiezen goed doorgekomen. Kan het zo zijn dat het komt door die verstandskies? De kies die ertegen aan zit, heeft helemaal niks. Of toch weer een ontsteking.. Ik voel geen pijn als ik er op druk, als ik buk geen geklop, en een pijnstiller (Nurofen 400) helpt. Ook is de pijn om de zoveel tijd, niet de hele dag, dan is het er, dan is het weeer even terug. Zou niet weten wat het is, had eigenlijk om 1030 een afspraak bij de tandarts (Had mn moeder opeens geregelt terwijl ik zelf zou bellen als ik last had) Maar had ik de ochtend geen last. Nu voel ik het wel weer een beetje, hoop niet dat het een erg foute beslissing is gewees :roll:
DennisAjax

Hmm, ben nu toch wel bang dat het een ontsteking is. Alleen, onderin voel ik niks meer, ik heb nu alleen 1 klacht over. Mn kies in mn bovenkaak, wat wiebelig en kloppende druk. Niet echt veel pijn, maar je voelt wel dat er wat is. een wkb vind ik totaal niet erg, voel je toch niks van. Alleen ben ik bang voor een apex. Ik had gelezen dat als je kies een beetje wiebelig is geworden (En natuurlijk pijn) dat je wortelpunten dan ontstoken kunnen zijn..
za, 10/03/2009 - 02:53 Permalink
Spiegeltje

Alleen ben ik bang voor een apex.

Een apexresectie wordt zelden als eerste behandeling gedaan. Deze komt pas in beeld als een wkb niet slaagt en herbehandeling niet mogelijk of zinvol is.

Je kunt toch het beste even de tandarts er naar laten kijken.
za, 10/03/2009 - 11:10 Permalink
DennisAjax

Na teveel pijn gister, vandaag spoeddienst gebeld. Nummer 16 heeft een eerste behandeling gehad, zonder verdoving. Voelde niks, alleen beetje bloed. Pijn is er nog wel, alleen wel minder. Morgen naar mn eigen tandarts voor een tweede behandeling en andere tanden laten controleren want daar ook opeens last van. Of kan dat komen doordat nummer 16 weer ontstoken was? Dat daardoor omringende tanden ook tijdelijke problemen krijgen?
zo, 10/04/2009 - 12:47 Permalink
DennisAjax

hmm, vandaag dus afspraak bij mijn eigen tandarts. Ik had geen last meer, dus hij wou me vandaag niet helpen en moest ik terugkomen over 3 weken voor een definitieve vulling. Maar de weekendtandarts zei dat er 4 kanalen zijn gevonden, en er 2 zijn schoongemaakt. Is alles goed omdat ik weinig last meer heb (voel heel klein beetje wat), of gaat hij het doen over drie weken en de vraag is, is dat niet een te lange wachttijd? De bacterieen verspreiden zicht niet oid?
di, 10/06/2009 - 16:28 Permalink