pijn bij bijten op iets hards

Author:
katapult
Posted:
do, 09/10/2009 - 10:58
Afgelopen week was ik bij de tandarts. Hij vroeg me of ik op een bepaalde plek bijtpijn had. Omdat ik het niet helemaal begreep achteraf nog even gevraagd wat hij precies bedoelde. Het zou dan pijn moeten doen bij het kauwen/bijten op een hard stukje. Omdat ik mijn stress bij de tandarts meestal niet zo goed kan nadenken, zei ik 'nee, niet volgens mij'.
Maar nu achteraf weet ik wel precies wat hij bedoeld en het doet inderdaad soms wel pijn, maar ik kauw gewoon vaak niet aan die kant.
Alleen is mijn vraag nu, wat kan het probleem dan zijn en wat zou hij daar aan kunnen doen? en hoe kon hij dat dan zien?

En....moet ik dit dan nog zeggen of kan het wachten tot de volgende controle.

hoop dat iemand een antwoord weet.

groetjes!
katapult

Intussen had ik de tandarts al even gebeld om te overleggen. Met de assistente overlegd. Als ik er verder niet teveel last van had kon het wel wachten. Ze hebben het opgeschreven voor de volgende controle i.i.g. Nu twee weken later, merk ik dat het toch wel storend is. Eigenlijk kan ik gewoon niet goed eten hierdoor, want als ik iets echt moet kauwen aan die kant, dan doet het dus pijn. (even een korte 'stekende' pijn).

Wat kan het probleem zijn en wat gaat die tandarts daar aan doen?
Ik heb ook nog het vermoeden dat het m'n verstandskies is, maar weet ik niet helemaal zeker.

Ben een beetje bang dat die er dan maar uit moet....en dat zie ik nu ook niet echt zitten.

Iemand een advies?
bedankt!

groetjes
di, 10/06/2009 - 10:05 Permalink
katapult

Vandaag meer helderheid gekregen over de reden van de pijn bij het bijten op harde dingen. Er is sprake van een breukje (in de vulling neem ik aan). Maar hij zag geen reden om de vulling te vervangen nu, omdat het maar klein was. Als ik meer pijn zou krijgen - gewoon zomaar pijn - dan moest ik maar wel komen (dan wordt het vast een WKB...).
Aan de ene kant vind ik het wel vervelend dat ik niet zomaar alles lekker kan wegkauwen, andere kant...als hij zegt dat er nu niet veel reden voor is, dan hoeft het van mij ook niet perse (dat is dan vooral vanuit m'n angst geredeneeerd).
wo, 03/03/2010 - 14:42 Permalink