etsbrug als versteviging loszittende voortanden

Author:
karincmc
Posted:
do, 10/08/2009 - 23:27
Bij een valpartij waarbij ik op mijn mond terecht kwam, bijna 6 jaar geleden, viel ik een voortand los, niet uit maar wel in horizontale stand en van de andere voortand was een stukje af.
De tanden werden middels een spalk aan de achterzijde 8 weken vastgezet en de half uitgevallen voortand bleek daarna redelijk vast te zitten.
Toen een half jaar geleden de hond in al zijn enthousiasme tegen mij op sprong en daarbij heel onhandig mijn voortanden met zijn kop raakte bleken beide voortanden een beetje los te zitten.
Middels composietvulling zijn beide voortanden en de twee tanden ernaast aan elkaar gelijmd maar steeds breekt de composiet waardoor het weer opnieuw gelijmd moet worden.
Bij de laatste lijmpoging bleek in beide voortanden toch nog beweging te zitten en nu stelde mijn tandarts voor om ze middels een etsbrug vast te zetten omdat dat meer solide blijkt te zijn.
Is dat zo?
Ik zie enorm op tegen de slijpprocedure waarbij aan de achterkant een smalle 'sleuf' in de 4 voortanden wordt geslepen.
Op maandag wordt de sleuf geslepen en op vrijdag de etsbrug geplaatst.
Dat betekent 5 dagen zonder versteving bij mijn voortanden maar dat moet wel lukken als ik voorzichtig ben maar ik zie vooral op tegen het gipshappen en het slijpen bij deze loszittende voortanden.
Kunnen ze dat aan?
Ze zitten niet enorm los maar er zit ietwat beweging in als je ze vastpakt, nauwelijks merkbaar.
Groet
Karin