vervolg op antwoord

Author:
marieke15
Posted:
ma, 10/12/2009 - 14:22
Goedemiddag.
U geeft aan dat borstvoeding geven en een zwangerschap beiden geen problemen zullen geven bij het verwijderen van de verstandskiezen. De plaatselijke verdoving kan geen kwaad, schrijft u.
Maar je krijgt naderhand toch pijnstillers? Geen paracetamol, maar zwaardere. Ik neem aan dat deze geen goed doen aan de borstvoeding en ongeboren kind in de eerste 3 maanden van de zwangerschap?
Alvast bedankt voor een antwoord.
Mvg Marieke
Spiegeltje

In de bijsluiter van paracetamol staat het volgende met betrekking tot borstvoeding:

U kunt paracetamol in beperkte mate gebruiken. Dit betekent niet langer dan twee dagen achtereen en niet meer dan vier tabletten per dag. Dit middel komt namelijk in de moedermelk terecht, maar is in deze kleine hoeveelheid en gedurende korte tijd veilig voor de baby. Als u paracetamol langer nodig heeft en u wilt borstvoeding geven, overleg dan met uw arts of apotheker.

In de praktijk is twee dagen voldoende bij extracties. In principe worden ook geen zwaardere pijnstillers gegeven dan paracetamol na het trekken van kiezen. Dat is ook niet nodig, de napijn valt best mee en is goed te bestrijden met paracetamol. Desnoods doet u het zonder pijnstiller.
ma, 10/12/2009 - 15:16 Permalink
rixt

Desnoods doet u het zonder pijnstiller.
Ik heb na het trekken van alle vier mijn verstandskiezen (overigens wel één voor één getrokken, gewoon bij een tandarts en geen "gesnij" bij een kaakchirurg) geen enkele keer een pijnstiller genomen: was zonder echt goed te doen.
ma, 10/12/2009 - 16:28 Permalink