Gouden kroon + amalgaam = batterij = vrijkomen kwik??

Author:
roodbaard
Posted:
ma, 10/12/2009 - 21:23
Ik krijg een gouden kroon van mijn tandarts omdat dit sterker is voor mijn kies.
De kies heeft eerder een wortelkanaalbehandeling gehad.
Er zit een witte vulling (ingebracht door de endodontoloog) maar ik meen ook nog een amalgaam vulling (kan ik helaas niet meer zien want er zit een noodkroon op.)
Nu ben ik bang dat als de gouden kroon er op komt, dit als een batterij gaat werken (galvanische stroom) en er kwikionen in mijn lichaam komen.
Er zijn alternatieve sites die hier zeer alarmerend over doen. :o

Moet ik mij zorgen maken??
Callisto

Ik heb een hele autostrade vol amalgaam liggen in mijn mond en ik heb van niets last. Maar toch wens ik geen amalgaam meer. Mijn tandarts heeft me dat mooi uitgelegd: amalgaam kleeft niet in de tand en na enkele jaren breken de knobbels, witte vullingen kunnen je tand versterken omdat ze kleven. Dat lijkt me veel logischer dan die zielige websites waar alle duivels van Satan blijkbaar amalgaam zouden produceren.
di, 10/13/2009 - 07:31 Permalink
roodbaard

Ik heb er bij mij tandarts op aangedrongen en hij gaat dan als ik weer terug moet komen het amalgaam verwijderen voor dat de gouden kroon er in komt.
Vind het wel zorgelijk dat je als patient enorm wakker moet zijn dat je er zelf op moet aandringen. Er is zoveel literatuur dat goud + amalgaam niet kan. Heb soms het idee dat we in Nederland (op medisch gebied) aan het wegzakken zijn. Veel andere westerse landen hebben een strikt beleid tegen het gebruik van amalgaam, laat staan in combinatie met goud (galvanische reactie.)
wo, 10/14/2009 - 08:11 Permalink
Callisto

Ik heb er bij mij tandarts op aangedrongen en hij gaat dan als ik weer terug moet komen het amalgaam verwijderen voor dat de gouden kroon er in komt.
Vind het wel zorgelijk dat je als patient enorm wakker moet zijn dat je er zelf op moet aandringen. Er is zoveel literatuur dat goud + amalgaam niet kan. Heb soms het idee dat we in Nederland (op medisch gebied) aan het wegzakken zijn. Veel andere westerse landen hebben een strikt beleid tegen het gebruik van amalgaam, laat staan in combinatie met goud (galvanische reactie.)

Ik heb dat gevoel in België.

http://www.trends.be/nl/economie/beleid/4-1408-55355/belgische-gezondhe…

Nederland op 1, België zakt weg naar 11.
di, 10/20/2009 - 11:48 Permalink