Als een apexresectie wordt uitgevoerd door een kaakchirurg dan valt de vergoeding onder de basisverzekering. Als de tandarts deze behandeling doet ben je zo'n 300 euro of meer kwijt. Hangt er ook vanaf of een operatiemicroscoop wordt gebruikt en of het een tand, kleine of grote kies is. Slechts een kleine minderheid van de tandartsen voert zo'n behandeling trouwens zelf uit, meestal wordt doorverwezen.
bedankt voor de supersnelle reactie!! Mag ik dan mijn ta ook vraagen om toch naar een kaakchirurg te kunnen gaan als hij het wil doen? Weer namelijk niet waarom ik dat dan moet betalen als het toch in de basisverzekering zit. Of zijn soms de wachttijdn te lang?
Groetjes en sorry voor mijn slecht nederlands.... ik oefen nog :smt004
Je kunt altijd om een verwijzing vragen en die zal de tandarts gewoon geven als hij vindt dat de behandeling nodig is. Dat is geen probleem.
Kaakchirurgen kunnen inderdaad vrij lange wachtlijsten hebben maar dat is per ziekenhuis verschillend. Je kunt met een verwijsbrief bij alle ziekenhuizen en kaakchirurgen terecht. Je kunt dus gewoon even rondbellen. Dan weet je waar je het snelst terecht kunt.
Re: apex
bedankt voor de supersnelle reactie!! Mag ik dan mijn ta ook vraagen om toch naar een kaakchirurg te kunnen gaan als hij het wil doen? Weer namelijk niet waarom ik dat dan moet betalen als het toch in de basisverzekering zit. Of zijn soms de wachttijdn te lang?
Groetjes en sorry voor mijn slecht nederlands.... ik oefen nog :smt004
Kaakchirurgen kunnen inderdaad vrij lange wachtlijsten hebben maar dat is per ziekenhuis verschillend. Je kunt met een verwijsbrief bij alle ziekenhuizen en kaakchirurgen terecht. Je kunt dus gewoon even rondbellen. Dan weet je waar je het snelst terecht kunt.