Tandvlees onderkaak: je kan de tandwortels zien, normaal?

Author:
Ixa
Posted:
vr, 10/16/2009 - 20:52
Hei,

Ik weet niet zeker of dit normaal is of niet, maar aan de zijkanten van mijn onderkaak, loopt het tandvlees heel raar naar binnen, ik kan zelfs de contouren van de wortels zien. Dus niet netjes recht zoals bij de voor- en boventanden.

Het probleem is dat ik door omstandigheden jarenlang niet naar de tandarts ben geweest. Ik gok dat op zo'n 8 jaar (ik ben 26). Nu was ik laatst wel bij de tandarts en daar werd mij ten eerste gezegd dat ik een "mooi" gebit heb, maar de hygiëniste is zo'n 30 minuten bezig geweest met tandplak verwijderen. Een hels karwei met heel veel pijn. Het voelde alsof ze gaatjes in mijn tandvlees prikte, en ze vermelde ook dat het tandplak onder mijn tandvlees zat. Eigen schuld, maar toch..

Ik vroeg tevens wat raad over mijn tandvleesproblemen: ik heb vaak ontstoken tandvlees en "lange tanden". Ze zegt dat aan die lange tanden niets te doen is, behalve voorkomen dat het verder gaat. Dit is iets wat ik ook op dit forum terugvind. Erg jammer, het is niet mooi.. Maar over dat "ingevallen" tandvlees kan ik niets terugvinden. Heb wat vrienden gevraagd en iedereen lijkt het wel een beetje te hebben, maar minder als mij.

Sorry voor dit lange verhaal, maar hoop dat iemand mij wat informatie kan geven. Dan kan ik weer rustig slapen hopelijk!