Vraag na verwijderen verstandskies

Author:
_June
Posted:
za, 10/17/2009 - 21:10
Ik heb dinsdag mijn verstandskies rechtsonder laten verwijderen bij de kaakchirurg, er is wat bot weggeboord en toen ging hij er vrij gemakkelijk uit. Woensdagnacht begon het gruwelijk pijn te doen, dwars door de Brufen 600+paracetamol heen. Vrijdag terug bij de kaakchirurg geweest en het bloedstolser was weg, een open gat waar voedselresten in zaten te vervelen. Hij heeft het gespoeld en de opdracht gegeven om thuis na iedere maaltijd met een spuitje met lauw zout water het gat schoon te spoelen. Nu heb ik het idee dat het gat nog groter wordt, nu ongeveer 1 cm doorsnede. En zou ik nu ook nog moeten spoelen met de chloorhexidine 2x per dag? Dan ben ik vergeten te vragen, maar het lijkt mij dat zo vaak spoelen op een dag de wond alleen maar open houd ofniet?

En iemand enig idee hoelang het ongeveer duurt tot zo'n gat is dicht gegroeid?
_June

Vannacht weer wakker geworden van de pijn, pijnstiller gepakt en weer gaan slapen.
Toen ik vanochtend wakker zat er een vieze, dikke prut voor de wond. Heb het weer gespoeld met zout water. Het doet nu meer pijn als gister en het is gat is ook veel groter, echt een gapend gat :o

Zou ik hier op zondag de kaakchirurg voor moeten bellen ofniet?
Begin nu lichtelijk paniekgevoelens te krijgen haha.
zo, 10/18/2009 - 11:17 Permalink
roland_gg

Klinkt als een ontsteking. Bellen kan altijd, Hoe erg zoiets ook is. :D
Blijf vooral rustig. Het dichtgroeien van een wond kan wel wat dagen kosten. Hangt ook helemaal af van hoe je ermee omgaat.
Je kan het ooknog altijd zo zien:"Het kan altijd NOG erger!"
Beterschap!
ma, 10/19/2009 - 11:59 Permalink
roland_gg

Vast wel! Zit zelf ook met dezelfde problemen. Afgelopen vrijdag kies eruit gesneden (operatief) wat helaas nog wat fout ging. Geloof me, dat is echt hel. :(
Anderhalf uur duurde de hele operatie en ze kregen het bloeden niet goed onder controle. En de verdoving werkte uit! Terwijl het gat dichtgebrand moest worden...
Maarja, dat ook overleefd.
ma, 10/19/2009 - 16:35 Permalink