Drie weken geleden is er bij mij een verstandskies getrokken (rechtsonder). Na twee weken kwam er een vreemde zwelling bij de wond. Een paar dagen daarna heb ik daarom de praktijk gebeld en mocht ik langskomen. De tandarts heeft de wond opengemaakt en schoongespoeld. Ik kreeg een spuitje mee waarmee ik een paar keer per dag de wond moet spoelen met lauw (gekookt) water met zout. De tandarts zei dat ik dat een dag of 5 moet doen. Dat doe ik uiteraard. Het is nu de 4e dag. Misschien ben ik ongeduldig hoor, maar het blijft er rood en ontstoken uitzien. Als dit over een paar dagen nog zo is, moet ik dan terug naar de tandarts of kan ik afwachten en zo ja hoelang? Als het maar enigszins niet hoeft, laat ik liever niets doen... Ik hoop dat iemand wil reageren. Bij voorbaat dank.
Re: Afwachten of terug naar tandarts?
Waarom niet spoelen met iets als Corsodyl? Dat ontsmet wel degelijk, maar dan gewoon in je mond, niet met dat spuitje. Mijn €0,02 als leek.
Wellicht heb ik het niet goed verwoord. Het gaat om een oplossing van lauw water wat gekookt is geweest met daarin een ietsje zout. Die zoutwateroplossing spuit ik een paar keer per dag in de opening die de tandarts bij de wond heeft gemaakt. Groet, Susie
Wat jammer dat ze niet reageren.