Gaatjes zichtbaar op foto?

Author:
Chris02
Posted:
vr, 10/23/2009 - 18:10
Goedenavond allen!

Ik heb een vraagje over gaatjes in tanden en/of kiezen.....Zijn deze altijd zichtbaar op de foto's die de tandarts van het gebit neemt?

Vriendelijke groet, Chris.
Chris02

Heel erg bedankt voor het antwoord!

Nadat mijn tandarts plotseling is overleden, ben ik bij een tandarts terecht gekomen waarbij ik van begin af aan een "onprettig" gevoel had. Ik zal er niet teveel over uitwijden, maar er gebeurde regelmatig dingen waarvan mijn wenkbrauwen lichtelijk omhoog schoten. Uiteindelijk heb ik dan ook besloten om naar een andere tandarts te gaan. Eén van de dingen die volgens mijn vorige tandarts dringend moest gebeuren, was het vervangen van een kroon. Mijn nieuwe tandarts stond versteld....er was namelijk niets mis met mijn kroon en deze kan volgens haar nog een hele poos mee. Nu ben ik dankzij mijn vorige tandarts ook een behoorlijk aantal vullingen rijker en wat ik erg vreemd vind is dat ze alle papieren wel opgestuurd hebben naar mijn nieuwe tandarts, maar de foto's niet. Ik kreeg een vaag verhaal te horen dat het niet mogelijk was om ze uit te draaien. Hierdoor, en met het verhaal van de kroon in mijn achterhoofd, krijg ik een nog "onprettiger" gevoel.

Het blijft natuurlijk maar een gevoel en zolang er geen foto's zijn van voor het vullen van de kiezen, kan ik hier natuurlijk helemaal niets mee. Ik was alleen wel nieuwschierig genoeg om mijn vraag hier te stellen, want van dit soort zaken heb ik absoluut geen kaas gegeten. Ik denk dat ik nu alleen nog maar kan proberen erop aan te dringen dat de foto's boven water komen, maar ook hierover zegt mijn gevoel dat dat zeer waarschijnlijk niet gaat gebeuren.....
za, 10/24/2009 - 11:03 Permalink
Spiegeltje

Foto's kunnen gewoon op DVD of CD-ROM worden gebrand. U moet daar soms wel een kleine vergoeding voor betalen. Luiigheid van de tandarts dus. Ze horen bij het dossier. Printen ('uitdraaien') is niet aan de orde, dan krijg je ook kwaliteitsverlies, vooral als het niet op de juiste manier gebeurt. Briefje naar de tandarts dus. Misschien kan uw huidige tandarts eens bellen. Als niks helpt kunt u nog een klacht indienen bij de NMT of ANT. Meestal zijn tandartsen bij een van deze beroepsorganisaties aangesloten en dan automatisch bij de klachtenregeling die ze hebben.
za, 10/24/2009 - 13:03 Permalink
Chris02

Dus het verkrijgen van de foto's zou eigenlijk helemaal geen probleem moeten geven..... Ik heb ook een ernstig vermoeden dat ze de foto's (om welke reden dan ook) niet willen geven. Ik ga er nog eens achteraan bellen en dan wachten we nog maar even af. Heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg!
za, 10/24/2009 - 17:37 Permalink