Beste forumleden,
De endodontoloog heeft op 28 oktober 2009 bij mij in het kader van een endodontische behandeling van element 37 naast de code E 19 ook, voor het aanbrengen van een tijdelijke restauratie op element 37, de code V 11 in rekening gebracht. Mag dat? Volgens de omschrijving van de code E 19 omvat code E 19 mede het aanbrengen van een tijdelijke restauratie.
Met vriendelijke groet,
Fred
De endodontoloog heeft op 28 oktober 2009 bij mij in het kader van een endodontische behandeling van element 37 naast de code E 19 ook, voor het aanbrengen van een tijdelijke restauratie op element 37, de code V 11 in rekening gebracht. Mag dat? Volgens de omschrijving van de code E 19 omvat code E 19 mede het aanbrengen van een tijdelijke restauratie.
Met vriendelijke groet,
Fred
Re: Mogen de codes E19 en V11 samen worden gebruikt?
Lees ook dit draadje eens: http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?f=8&t=15197
Re: Mogen de codes E19 en V11 samen worden gebruikt?
Ik heb van een praktijk die verbonden is aan een opleiding tot tandarts (afdeling endodontologie) ook eens een rekening gekregen van een tijdelijke vulling waarvoor geen Cavit maar composiet gebruikt is (V11). En daar wordt echt niet teveel op een rekening gezet. Vaker te weinig. :D
Overigens: ook dit deel van de rekening werd door mijn ziektekostenverzekering normaal vergoed.