Mijn beugel.

Author:
Michelle18
Posted:
vr, 10/23/2009 - 12:43
Hallo,
Ik heb nu een jaar en 3 maanden mijn beugel (Slotjes onder en boven), ik heb mijn beugel genomen omdat de 2 tanden naast mijn voortanden een klein beetje erover heen stonden en onder alles schots en scheef stond.
Toen heb ik 4 kiezen getrokken omdat er niet genoeg ruimte was alles staat nu mooi recht en de gaten van de kiezen onder zijn al bijna dicht.
Alleen boven aan de rechterkant zitten nog 2! best grote gaten (links is ook bijna dicht) die voor mijn gevoel niet dicht willen en het proces daardoor langzamer gaat.
Ik had gerekend op een jaar beugelen (ook i.v.m. met carriere waarbij uiterlijk belangrijk is) maar het duurt mij allemaal te lang (Omdat rechtsboven niet vordert) en wanneer ik vraag aan mijn ortho hoe lang het ongeveer nog gaat duren krijg ik een onduidlijk antwoord, wat moet ik hiermee ..aangezien dit ook ten nadele van mijn carriere is.
Is er iets waardoor dit sneller kan gaan help!

Alvast bedankt.
Xalon

Waarschijnlijk omdat TS zich niet blaakt van zelfvertrouwen met een beugel. Dit kan inderdaad zijn carrière in de weg zitten. Persoonlijk spreek ik nooit van 'carrière maken' aangezien dit voor iedereen anders is. Net als dat succes voor iedereen iets anders is.
do, 10/29/2009 - 17:48 Permalink
Nicci89

Hallo,

Ik heb mijn beugel 3 maart 2009 gekregen. Toen heb ik linksboven 1 kies en rechtsboven een kies laten trekken.
Het gat van de linker kies was na ongeveer 5 maanden dicht en de kies rechtsboven is 2 weken geleden dicht gegaan...

Ik moet zeggen dat er bij mij nogal spanning op stond. Ik had namelijk elastiekjes over mn brackets heen en de dikste draad!

Mijn verhaal kun je lezen in "ongelofelijk snel beugelen". Daar staan ook foto's bij van mijn beugel en van het gat aan de rechter kant.
Misschien dat je die foto's kunt laten zien aan je ortho en vragen ofdat dit ook niet bij jou kan.

Groetjes,

Nicole
vr, 10/30/2009 - 23:21 Permalink
Michelle18

Ik spreek van een carriere omdat ik model ben en na mijn studie (Eind maart) naar Parijs ga.
Misschien dat dit meer duidelijkheid geeft ;-) Ik heb aan mijn ortho gevraagd hoe lang het nog gaat duren en hij geeft steeds geen duidelijk antwoord.
Onder is het nu dicht (Echt ieniemiene niet te zien ruimtes) En boven is 1 kant aardig dicht en de andere kant is het kant nog half open.
Kan iemand mij ook vertellen wat de consequenties zijn als ik mijn beugel er nu uit haal? Gaat het erg verschuiven.. (Met spalkje). ?

Bedankt!
za, 03/06/2010 - 18:28 Permalink
gatso24

Nou eigenlijk NIET en WEL.

Ik zie dat ik in oktober 2009 precies hetzelfde antwoord heb gegeven. Maar je kan mij niet wijsmaken dat je sinds oktober

a. nog geen besluit hebt genomen
b. inmiddels nog niet klaar bent

So ?? Hoe is de stand van zaken (letterlijk en figuurlijk) nu?
ma, 03/08/2010 - 18:16 Permalink
Chris888

Ik heb aan mijn ortho gevraagd hoe lang het nog gaat duren en hij geeft steeds geen duidelijk antwoord.

Heb je je orthodontist verteld dat je eind maart naar Parijs gaat, en concreet aan hem gevraagd wat er gebeurt als deze maand je beugel eruit laat halen (want dan lijkt het me wel tijd voor een concrete afspraak)?
ma, 03/08/2010 - 21:21 Permalink