ontstoken kies getrokken, nu sinus-pijn en ziek

Author:
judith1984
Posted:
wo, 12/05/2007 - 13:53
in Juni zijn er twee kiezen in m'n bovenkaak gevuld en 1 kies getrokken nadat bij boren bleek dat het gat te diep zat. ik had al jaren pijn in die kiezen en tandvlees maar mijn vorige tandarts kon niets vinden. blijbaar waren de gaten al erg diep. aan de rechterkant bleef de kies erg gevoelig na vullen. deze zomer kreeg ik af en toe pijn in m'n jukbeenderen, die soms ook wat rood werden. Erg veel verkouden geweest ook de afgelopen maanden, dus ik dacht dat het misschien een holteontsteking was.

op 28 oktober begon ik me opeens erg ziek te voelen, de pijn in m'n jukbeenderen werd erger, samengaand met een hevige druk en pijn achter m'n neusschot en tussen m'n ogen. die avond begon ik heftige zenuwpijn te krijgen in de gevulde kies aan de rechterkant. de hele nacht krom gelegen van de heftige pijn en de volgende dag naar een weekendtandarts geweest. Deze heeft foto's gemaakt, dacht in eerste instantie dat het ging om de kies die ervoor lag omdat deze wat 'zwartig gekleurd'( was al jaren geleden wortelkanaalbehandeling gedaan) was. maar vond na een foto dat het toch de recent gevulde kies was (vulling zat IN de zenuw). aangezien de wortel erg raar was en er een verstandskies wat maf achterhangt en de kies uiteindelijk toch zou beschadigen besloot hij hem er uit te halen. het trekken ging ontzettend snel (volgens hem een teken dat de kies ziek was) en terwijl hij hem trok brak hij ook. maar volgens de tandarts heeft hij wel alles er uit kunnen halen.

Alles mooi en aardig maar de pijn in m'n gezicht bleef, werd af en toe zelfs erger (neus, jukbeenderen, wat stijvige kaak) samen met ernstige vermoeidheid, wat opgezette klieren en misselijkheid. en ik loop nu al een maand van hot naar her, meerdere huisartsen, fysiotherapeuten, neuroloog... ik heb geen koorts, geen awijkingen in het bloed, geen sinusinfectie...
het is eventjes twee weken geleden weggeweest maar begon weer op te spelen toen ik weer wat verkouden werd.
ik ben ten einde raad. er is een CT scan gemaakt bij de neuroloog waar ik maandag de uitslag van krijg maar ze verwachtte eigenlijk niets te zien. was meer een 'geruststelling voor mij'.
Volgende week donderdag kan ik pas terecht bij m'n tandarts.
ondertussen ben ik 3 kilo afgevallen door de misselijkheid (weeg nu 52 kg) heb m'n studie op pauze moeten zetten en kan niet meer werken. Heeft iemand enig idee of dit inderdaad met de getrokken kies te maken kan hebben?

alvast bedankt voor het lezen
groetjes

Judith
judith1984

Bedankt voor je antwoord. Ik studeer(de) zelf chinese geneeskunde/acupunctuur en ben al meerdere keren behandeld door mijn docent, tot nu toe met weinig resultaat (en het kost zo onmogelijk veel moeite om er alleen al heen te gaan... zucht). naar mijn gevoel is er gewoon iets acuut mis gegaan wat opgelost moet worden maar niemand lijkt me te kunnen helpen :( ben ontzettend wanhopig...
wo, 12/05/2007 - 17:38 Permalink
judith1984

Hoi Mignon,

bedankt voor je reactie. dit is wel gechecked maar ging de tweede keer zo ontzettend snel (dacht ik op dat moment ook bij mezelf...)dat ik niet weet of het goed gebeurd is. het gat was ook ongeveer gelijk dicht leek het. aan de andere kant had ik na het trekken nog weken een flink gat waar heel irritant steeds vanalles in ging zitten.
op een sinus x-ray was echter geen ontsteking te zien in de holtes volgens mijn huisarts. maar m'n jukbeenderen voelen echt erg opgezwollen (maar meestal niet zichtbaar) en zwaar, en ook m'n kaak wordt af en toe stijf
kleine wilde gok (na uren googelen) zou het kunnen dat het bot is gaan ontsteken (ook na de jarenlange ontsteking die aan beide kanten heeft gezeten)?

groetjes
Judith
do, 12/06/2007 - 10:45 Permalink