Geel/blauw van wang tot nek

Author:
Benjamin
Posted:
di, 11/03/2009 - 14:19
Ik heb vorige week woensdag 2 verstandskiezen laten trekken, de onderste was (meen ik) ik 4 stukken gezaagd, de doktor zei dat mijn gezicht dik kan worden en het pijn kan gaan doen.

Het is nu 6 dagen verder en mijn wang is enorm dik, daarnaast is mijn onderwang geel en lichtelijk blauw tot onderaan mijn nek. De pijn is nog aanwezig, ik noem het eerder een last eigenlijk. Ik kan nog niet normaal praten of mijn tanden op elkaar doen. Ook is er een stank aanwezig.

Ik durf ook nog niet de geopereerde kand tanden te poetsen vanwege het 'gekraak' dat ik in mijn kaken hoor.

Wat moet ik doen?

Ik durf niet meer een behandeling aan, omdat ik grote angsten heb..
hermina

Mijn eigen ervaring na het op een moeizame manier trekken van een verstandskies (onder) is dat ik dat het ongeveer een week behoorlijk dik is geweest (ik was er ook behoorlijk beroerd van). De verkleuring was er bij mij ook tot halverwege de nek, het blauw wordt langzaam groengeel/geel (heeft bij mij nog wel wat langer geduurd voordat het weer normaal roze was). Dat betekent dat de achtergebleven bloeduitstorting na het trekken, die wat naar beneden af gaat zakken, door het lichaam langzaam wordt afgebroken, hoe groter de bloeduitstorting door het trekken, hoe langer dat duurt (het kan toch een behoorlijke ingreep zijn).

Maar na een week kon ik wel weer redelijk de tanden op elkaar doen en die stank had ik niet. Het kan gewoon normaal zijn maar het kan ook zijn dat er toch een ontsteking is opgetreden waardoor die geur ontstaat. Maar voor een goed antwoord op wat er aan de hand is (gewoon genezing of toch een complicatie daarbij) moet je het toch echt vragen aan/laten beoordelen door de kaakchirurg of je tandarts.

Die angsten zijn herkenbaar maar ernaar laten kijken is nog geen behandeling. Dus mijn advies: na een week wel gewoon even bellen voor advies, willen ze het toch zien… ook gaan..
di, 11/03/2009 - 21:22 Permalink
vV

na een week wel gewoon even bellen voor advies, willen ze het toch zien… ook gaan..
je hebt napijn en napijn. de verkleuring zal gewoon wegtrekken, is een bloeduitstorting. maar bij zwelling en pijn die aanhoudt: gaan, is niet goed, en als zo`n ontsteking verder doorzet ben je helemaal niet blij, maak je het niet alleen de zorgverlener lastig mee om nog iets te kunnen doen, maar voornamelijk ook jezelf omdat de problemen zich alleen maar gaan opstapelen en je voor jezelf de drempel nog verder gaat verhogen.. succes en sterkte.
do, 11/05/2009 - 08:58 Permalink