Dag,
Ik heb vorig jaar mei mijn voortand laten ontzenuwen, na een half jaar constante druk van 'buiten'. Het voelde alsof er iemand met zijn duim op drukte, ik werd langzaam krankzinnig. Nu, ruim een jaar later, neemt de druk weer toe. Sinds een aantal maanden kan ik geen warme dingen meer eten of drinken, alleen lauw. Koud is geen enkel probleem. Dit gaat al een aantal maanden zo. Sinds een aantal weken heb ik ook 'spontaan' last. Het komt plotseling op de druk, maar is nu ook van binnenuit. Het golft echt, is echt heel vervelend. Zelfs de druk van mijn lip is dan te veel. Maar zakt dan weer af tot een lichte constante druk. Pijnstilling is lastig, ik ben bijna 6 maanden zwanger.
Volgende week ga ik naar de tandarts, ik heb om de zes weken een afspraak. Ik heb al veel ellende met wkb's gehad en apex resecties, binnenkort wordt er een kies getrokken. Wie weet raad en geeft advies?
Heleentje
Ik heb vorig jaar mei mijn voortand laten ontzenuwen, na een half jaar constante druk van 'buiten'. Het voelde alsof er iemand met zijn duim op drukte, ik werd langzaam krankzinnig. Nu, ruim een jaar later, neemt de druk weer toe. Sinds een aantal maanden kan ik geen warme dingen meer eten of drinken, alleen lauw. Koud is geen enkel probleem. Dit gaat al een aantal maanden zo. Sinds een aantal weken heb ik ook 'spontaan' last. Het komt plotseling op de druk, maar is nu ook van binnenuit. Het golft echt, is echt heel vervelend. Zelfs de druk van mijn lip is dan te veel. Maar zakt dan weer af tot een lichte constante druk. Pijnstilling is lastig, ik ben bijna 6 maanden zwanger.
Volgende week ga ik naar de tandarts, ik heb om de zes weken een afspraak. Ik heb al veel ellende met wkb's gehad en apex resecties, binnenkort wordt er een kies getrokken. Wie weet raad en geeft advies?
Heleentje
Re: Druk op ontzenuwde voortand.
Er is geen ontsteking op de foto te zien. De tandarts heeft eigenlijk geen idee. Hij denkt dat ik overgevoelig of allergisch reageer op de gebruikte
materialen, bij o.a de wortelkanaalbehandelingen en de vullingen. Inmiddels heb ik daar vijf van gehad met veel problemen, zoals een kroon die eraf moest en drie apex
resecties door de kaakchirurg.
Wie heeft hier ervaringen mee? Ik weet dat elke tandarts en kaakchirurg denkt dat het niet kan, maar ik verzin het niet. Het wordt niet
veroorzaakt door knarsen en klemmen, ik draag elke nacht een bitje.
H.
Ik ben inmiddels bij de kaakchirurg geweest. Hij wil een apexresectie uitvoeren, maar ik ben niet overtuigd. Er is immers geen onsteking op de foto te zien. Het
duurt inmiddels 5 maanden en ik vraag me af of iemand een idee heeft. Kan het met mijn zwangerschap te maken hebben, ik ben inmiddels 7 maanden zwanger.
Verder heb ik geen klachten alleen bij warm en die hele vervelende spontane druk. Misschien iets met mijn wortelvlies..ik druk mijn tong wel stevig tegen mijn voortanden aan.
H.
H.
Ik ben geen expert, maar een onsteking hoeft niet zichtbaar te zijn op een foto, was bij mij ook niet zo.
Het ging bij mij om een boven snijtand. Na 3x wkb was de tand inderdaad erg gevoelig, zelfs voor lip of tong erlangs.
Apex laten doen en er was dus wel een kleine onsteking bij de wortelpunt aanwezig. Na de apex was de tand gelijk niet meer gevoelig.
Succes!