wat kan het zijn?

Author:
patt
Posted:
di, 11/03/2009 - 14:12
Ik heb sinds een 2-3 weken last van me kiezen/kaak?
Ik ben toen naar de tandarts gegaan, deze had een foto van me kies (Links onder) genomen en daar was niets op te zien.
Toen heeft die een fluoride lak over me kiezen gedaan, dit kon eventueel nog een keer herhaald moeten worden.
Twee dagen later nog steeds last en terug gegaan weer wisten ze niet wat het kon zijn en nogmaals de fluoride lak over me kiezen gedaan.
Me kiezen begon al wat minder gevoelig te worden maar ik kreeg toen ook al wat last van me kaak.
Een drukkend gevoel links onder je oor. Ik las op internet wel iets van een kaakholteonsteking maar dat moet je ook echt verkouden zijn en dat ben ik niet.
Toen dag later weer terug gegaan (ik ging op vakantie dus wilde het zekere voor het onzekere nemen) en weer kon de tandarts zo niets vinden, toen een hele foto gemaakt van me gebit
Een overzichtsfoto, zelfs daarop was niets te zien volgens de tandarts.
Hij zei dat er tandtechnisch niets fout was te zien.
Wat kan het dan zijn.
Als ik me mond open en dicht doe, dan voel je een kleine druk.
Heb al een hele week advil geslikt tegen de klachten maar dat kan je ook niet eeuwig blijven doen.
Ik heb geen extreme pijn, maar het gevoel is niet prettig en ik wordt er gek van.

Als ik me kiezen op elkaar duw voel je wat tintelingen in je linkeronderkaak.
Ook het kloppen/tikken op me kiezen door de tandarts 2 weken terug deed geen pijn.
Maar het voelt net alsof me kaak/tandvlees wat dikker is.
Ik kan gewoon eten en drinken, ik heb dan niet echt last (of ik let er dan niet op)

Nu weet ik natuurlijk wel wat ik voel en vraag me daarom af zou de tandarts op die overzichtsfoto van je gebit ook ontstekingen moeten kunnen zien? Ook ontstekingen in je kaak?
Ik juli heb ik aan die kant me verstandskiezen boven en onder eruit laten halen, kan het ook zijn dat dat bot nu geneest? Is dat normaal? Hoe gaat dat te werk?

Ik kan wel terug gaan naar de tandarts maar die zei 2 weken terug al dat hij niets kon vinden. De dokter kan er ook niet veel mee denk ik, en ik moet vrijdag naar de kaakchirurg in het ziekenhuis voor de rechterkant. Kan ik dit hem ook voorleggen? Kan ik hem de nieuwste overzichtsfoto laten zien?

Graag je hulp.
lindaalida

Beste Patt,

Ik heb meer dan 6 zenuwonstekingen gehad, dus ik denk dat ik wel een beetje weet waar ik over praat. Als er op de foto niets te zien is is er meestal (op een enkele keer na) niets aan de hand. Bij een onsteking moet je hevige pijn bij koud of warm hebben en moet het pijn doen met tikken van de tanden/kiezen op elkaar of kauwen. Ik had laatst heel de tijd klachten met pijn met kauwen, op de foto was er nog niets te zien, maar 2 weken later was er wel een ontsteking, dus voordat er op de foto wat te zien is kunt je klachten hebben. Bij jou klinkt het ook niet als een kaakonsteking, heb ik ook al gehad, kan gewoon niet in de onderkaak, want daar zitten geen holten, of het bot zou ontstoken moeten zijn. Wat ook nog een mogelijkheid zou kunnen zijn is dat je tandvlees ontstoken is. Je zou een paar dagen de kiezen bij die plek moeten flossen met een knoopje in je flossdraad en je mond diverse keren spoelen met alcohol (drank of mondwater) of oral B heeft ook poeder te koop bij de drogisterij. Dat moet het binnen 2 dagen over zijn.
Omdat je klaagt over pijn onder het oor en bij je onderkaak moet ik eigenlijk meer aan lymfklieren of speekselklieren denken. Misschien zou een bezoek aan de huisarts wat opleveren?
Sterkte ermee!
:smt001 Linda
di, 11/10/2009 - 11:30 Permalink