gat in de kies

Author:
roko72
Posted:
di, 11/10/2009 - 12:31
Hallo allemaal,

Ik heb rechtsboven (2e kies naast de hoek/snijtand) een gat in de kies.
Ik heb er niet echt "kiespijn" aan, maar wel enorme pijn in de kaak.

Het vreemde is ook dat ik snachts niet op mijn "linker-kant" kan liggen, omdat dan de pijn vele malen heviger word.
Draai ik daarna weer naar rechts, dan zwakt de pijn na verloop van tijd weer af.

Ik leef al 2 weken op paracetamol en ibuprofen.

Ik moet de ta gaan bellen, maar zou die de kies er zonder meer uithalen??

groetjes

roger
Spiegeltje

Ik moet de ta gaan bellen, maar zou die de kies er zonder meer uithalen??
We leven niet in de middeleeuwen meer dus u mag er vanuit gaan dat de tandarts eerst zal zoeken naar mogelijkheden om de kies te behouden. Op dat gebied is nog heel veel mogelijk. Pas in laatste instantie wordt het trekken. Het heeft niet zoveel zin om vooruit te lopen op mogelijke behandelingen. U doet er verstandig aan z.s.m. een afspraak te maken met uw tandarts. V
di, 11/10/2009 - 19:16 Permalink
roko72

vrijdag kan ik terecht.

brrrrrrrrr...........maarja, dat heb ik steeds, en tot op heden is het me nog altijd mee gevallen.

alleen jammer dat een andere kies na 2 wkb's, nog aan het vervelen is.
dat ik combinatie met de kies die er boven zit die ook pijnlijk is.....................= slecht slapen :-?

mijn gebit is aangetast, althans, het glazuur, door reflux wat ik al jaren heb.
ik loop er over te denken om alles er uit te laten halen, en een prothese te nemen (zo één die vast zit in/aan de kaak).

Ik weet niet of het mogelijk is, maar dat constant de tanden en kiezen stuk voor stuk afbreken word je ook niet vrolijk van.
buiten de hoge kosten om, is het vooral ook enorm pijnlijk.

iemand misschien een andviesje omtrent een prothese??

groetjes

roger
wo, 11/11/2009 - 23:06 Permalink
Lieneke

Vaak roepen mensen al snel 'geef me een prothese'! als ze vaak klachten hebben aan hun gebit. Maar vaak zijn er nog veel tanden/kiezen die 'te goed' zijn om te trekken. Het is dan vaak zonde om ze eruit te halen, want daarmee veroorzaak je weer andere problemen.
Zo een die vast zit in de kaak...u bedoelt een prothese op implantaten?
Vanaf hier kunnen we echt niet zeggen of uw gebit er dusdanig aan toe is, dat alles getrokken zou moeten worden. Spreek uw wens uit bij uw tandarts. Laat zijn/haar licht erover schijnen en misschien is er nog een heel goed alternatief!
do, 11/12/2009 - 10:19 Permalink
roko72

vanmiddag geweest.

toch een wkb gestart.
de ta vond het zonde om deze te trekken.

ok, dan maar een wkb
ik moet eerlijk zeggen dat deze me wél tegen is gevallen.
het was dus klaarblijkelijk fors ontstoken, want de verdoving(en) kwamen niet echt aan.
ik bleef tijdens het boren veel pijn houden, maar na de laatste verdoving ín de kies, ging het goed.

al met al is het weer mee gevallen.
volgende keer toch maar eerder gaan. :oops:
vr, 11/13/2009 - 17:01 Permalink
roko72

hallo allemaal,

nou, gisteren de rekening gekregen, althans, dat wat ik zelf moet bij betalen.

nou staat er echter een code E57 op, uitzonderlijke anatomie.
Wat word daar mee bedoeld eigenlijk?
Ik heb namelijk ook de foto's gezien, maar in mijn ogen waren de wortels keurig recht, zonder kromming ofzo.
Heeft het wellicht met iets anders te maken, want wát bepaald of iets uitzonderlijk is??

groetjes

Roger
za, 12/19/2009 - 11:56 Permalink