Kiespijn

Author:
morris123
Posted:
di, 11/17/2009 - 10:59
Ik heb al sinds donderdag (6 dagen nu) heel erg pijn aan een kies(rechtsboven), het is erg vreemd want soms heb ik er een halfuur geen last van en vervolgens doet het echt grondig pijn en sta ik te springen en te rollen. De kies doet zeer bij: druk, warmte, kou en zelfs lichte belasting met de tong. Ik ben hier gister mee naar de tandarts geweest en die zei dat het overbelasting van de kies is(dat dat zo zeer kan doen 0_o) Hij heeft toen delen waar de kies de tegenovergestelde kies raakt weggeslepen en zei dat het dan in een paar dagen zou overgaan. Ik werd vanochtend wakker en het deed nog meer zeer dan eerst. Ik heb allerlij pijnstillers als Aspirine, Paracetamol, Ibuprofen, Naproxen en nog wast geprobeerd maar dat helpt niet. En slaappillen voor snacht(want ik kan niet slapen van de pijn) zijn volgens mij al helemaal placebo's, je word er zelfs niet een mini beetje moe van. Hopelijk weet iemand hier wat ik kan doen.

Alvast bedankt

Morris
Groningen

als de pijn aanhoudt, contact opnemen met de tandarts. Die kan met een rontgen-foto meestal zien of de zenuw een probleem is. Als dit onvoldoende duidelijkheid geeft, kan hij/zij een aantal testjes doen om te kijken of de kies overbelast is, of dat de problemen toch in de zenuw zitten.
di, 11/17/2009 - 15:16 Permalink
mecánico para …

ik denk: problemen spontaan, langdurig en niet te onderdrukken: doodgaan van kies. de tandarts die dat verhaal niet snapt heeft toch een tekort aan endodontische klachten gezien. ik zeg open maken die tand/kies en wortelkanaalbehandeling inzetten.
di, 11/17/2009 - 19:59 Permalink
morris123

Hey ik ben naar een andere tandarts geweest en die heeft gelijk een wortelkanaalbehandeling toegepast. ik ben net terug(voel me nu nog niet zo chill..)
oh en ik ben 19 jaar. is dit niet een beetje vroeg om nu al zulke slechte tanden te hebben? ik drink alleen water thee en melk, en ik snoep nooit. ik heb meer dan 30 vullingen en in mijn melktanden had ik er ook zoiets. en vandaag me eerste wortelkanaalbehandeling gehad. Ik poets 2 keer per dag me tanden met een elektrische tandenborstel en elmex anti-caries. dit doe ik al sinds ik me kan herinneren.
do, 11/19/2009 - 16:44 Permalink
morris123

Hallo,

Precies een week na die wortelkanaalbehandeling(gister dus) kreeg ik last van de kies ervoor. Hij doet op een zelfde soort manier zeer. en als je ertegen tikt doet t echt zeer. en het begint weer erger te worden. Iemand een idee wat dit nu weer kan zijn?

alvast bedankt

Morris
vr, 11/27/2009 - 11:59 Permalink
Marinus

Deze bump ik graag weer even.

Ik hoor erg graag hoe het verder is gegaan Morris.

Ik heb nl +/- precies hetzelfde probleem. Na een ingreep tegen cariës een vulling gekregen rechtsboven. In de loop van de weken werd het daar langzaamaan (ongemerkt) overgevoelig: geen kiespijn zolang ik maar niet met rechts kauwde (nu nog steeds). In november werd ik plots snachts wakker, gek van de pijn. Toen begon alles pas echt.

Nu zit ik met hetzelfde. Voortdurende kiespijn. Als ik er met mn vinger tegenaan tik doet het al zeer. Toch denkt mn tandarts dat het geen ontstoken wortel is. Ik ben al bij een gnatoloog geweest, die denkt dat het een beschadigde zenuw ofzo is, dat hij geraakt is tijdens het boren. Dus geen kaak-kauwprobleem. Wel is nu de vulling weggeslepen zodat deze geen contact meer maakt met onderliggende tanden. Sindsdien is het iets beter geworden, heb zelf enkele dagen zonder kiespijn rondgelopen. Maar nu komt het weer terug.

Ik weet nu helemaal niet meer hoe het allemaal zit, maar mijn tandarts ziet weinig in een wortelkanaalbehandeling omdat hij verwacht dat het probleem dan ergens anders op duikt of zelfs verergert, zoals hij al meemaakt met een andere patiënt van hem. Ik vind dat zo moeilijk voor te stellen. Als de kies straks dood is kan hij toch geen pijn meer doen?

Daarom ben ik gigantisch benieuwd hoe het nu met je gaat (dus niet slechts empathie, sorry;) .
Hoe het kan dat je aangelegen kies opeens hetzelfde probleem vertoont (overbelasting door tandenknarsen?)? En of het nu voorbij is?

Ik loop al vanaf november met kiespijn. Soms minder, maar over het algemeen zeer heftig, uitstralend naar wang, oor, oog.
Er is simpelweg niet tegenaan te leven zo. Ik raak gedeprimeerd, louter door die niet aflatende pijn. Om gek van te worden! (*&%%$$!!!!
wo, 01/20/2010 - 16:04 Permalink