Boventanden ineens naar voren

Author:
Lynn86
Posted:
di, 11/17/2009 - 23:11
Sinds een paar maanden zijn mijn boventanden ineens een stuk naar voren gaan staan. Mijn kiezen staan wel nog goed opelkaar maar mijn boventanden dus niet meer. Ik vroeg me af hoe dat ineens komt?

Zo'n 10 jaar geleden is mijn beugel eruit gegaan. Ik heb een soort stangetje achter mijn tanden gekregen om te voorkomen dat ze weer naar voren zouden gaan. Nu 10 jaar later gaan ze ineens naar voren staan. Dit merk ik nu sinds een aantal maanden.

Wat ik wel gemerkt heb is dat ik 's nachts met mijn tong tegen mn boventanden aan duw. Dit is de enige mogelijkheid die ik kan verzinnen. Ik heb hierover op internet wat opgezocht en ik lees dat het goed mogelijk is dat je tong je tanden naar voren duwen. Maar ik lees alleen dat dit gebeurt bij je ondertanden...

Weet iemand wat ik hiertegen kan doen? Ligt het aan mijn tong die tegen mijn boventanden aan duwt? Of kan het zijn dat mijn verstandskiezen beginnen te duwen tegen mn andere tanden? (las weer ergens dat dat neit mogelijk is..)
En wat kan ik er tegen doen als ik onbewust in mijn slaap met mn tong tegen mn tanden duw? En waarom werkt dat stangetje na 10 jaar ineens niet meer? (Sorry voor al de vragen ineens :wink: ) Ik heb vanalles proberen op te zoeken via internet, maar dacht vraag hier eens. Hopelijk krijg ik hier een wat duidelijker antwoord :)

Hopelijk is het een beetje duidelijk en kan iemand mij helpen :wink:
Groningen

Het is idd niet waarschijnlijk dat je verstandskiezen je voortanden naar voren drukken.
Tongpersen kan een invloed hebben op de stand van je voortanden, afh van waar je tegenaan drukt kan dit ook een verplaatsing van de voortanden in je bovenkaak geven. Als je het s nachts doet, kan je een spalk laten maken door je tandarts. Dit is een kunst-stof plaatje die over je tanden en kiezen valt, en meer houvast biedt dat het draadje achter je voortanden.
wo, 11/18/2009 - 18:01 Permalink
Eliza87

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik duw de laatste tijd constant met mijn tong tegen mijn voortanden (overdag).. Het is zeg maar een soort tik van me geworden. Ik probeer het niet te doen, maar heb het de helft van de tijd niet eens door.
Ik merk nu dat mijn linker voortand steeds meer naar voren is gaan staan. Ik heb nooit een beugel gehad en altijd hele rechte tanden gehad, ik baal er dus erg van!
Wat kan ik hier tegen doen? En hoe krijg ik mijn voortanden weer recht?
wo, 01/27/2010 - 22:33 Permalink