Groene kleur in tanden en vieze smaak in de mond

Author:
tupajumi
Posted:
vr, 11/27/2009 - 18:36
Beste allemaal,

Wellicht hebben jullie een antwoord voor mijn vraag,

Sinds gisterochtend heb ik een nare smaak in mijn mond, in eerste instantie wat zuurig nu wat metaalachtig. Ik dacht eerst; wellicht niet goed genoeg gepoest, dus dat gedaan, tong geschraapt, geen verandering, smaak blijft.
Ik heb geen opgezette keel, dus amandelen kunnen het ook niet zijn, geen kiespijn, niet verkouden,en volgens mijn vriendin, stink ik niet uit me mond.

Nu keek ik vanochtend eens goed naar mijn gebit en zag toen tot mijn schrik dat 1 tand wat groenig eruit ziet en aan de andere kant van mijn gebit ook een tand zit met een groene vlek. Het ziet er uit als roestend koper, groenig.

Kan het zijn dat er een chemische reactie ergens heeft plaats gevonden wat zeg maar de uv lijm ofzoiets heeft aangetast van een vorige behandeling?
Iemand een idee wat het kan zijn? het ziet er niet uit en de vieze smaak is nonstop aanwezig.

Ik ga zowieso de tandarts maandag bellen voor een afspraak, maar wellicht heeft iemand een idee hoe dit kan?

met vriendelijke groet,

Jonathan.
tupajumi

Voor de mensen die geintereseerd zijn:

De tandarts had dit in al zijn jaren (+- 25) nog nooit meegemaakt.
de vlekken in/op de twee kiezen waren toevallig op dezelfde dag gedaan.

Hij vermoed dat het aan de bonding ligt, het laagje wat zorgt dat de vulling beter hecht aan het tand-oppervlak. Maar hij had de laatste jaren geen ander bindmiddel in gebruik, wellicht een foute batch ?

Hij gaat op onderzoek uit, naar de chemische elementen etc, en gaat kijken of het lag aan de batch, mensen die op dezelfde dag een vulling lieten doen, of die ook groene tanden hebben.

Ik hou jullie op de hoogte bij een verdere uitkomst.
wo, 12/02/2009 - 12:14 Permalink