Auw.....

Author:
Zwaantje
Posted:
ma, 11/16/2009 - 11:26
Twee weken geleden is bij mij een behandeling begonnen voor het plaatsen van een brug. Ik had 2 gezonde tanden (1 hoektand en 1 kies) die zijn nu afgeslepen en daar is een noodkroon geplaatst.

De eerste behandeling betrof het afslijpen van de kies.
De tweede behandeling betrof het afslijpen van de tand en het plaatsen van de noodbrug.
Toen moest ik nog een keer terugkomen voor het happen en werd er onder het tandvlees van de hoektand iets van flos geplaatst (zou het tandvlees mooier vallen over de brug) en werd er gehapt en dat deed allemachtig veel pijn.

Nadat de noodkroon terug geplaatst is heb ik steeds pijn bij het kauwen en alleen op de plek van de hoektand. Het lijkt ook wel of er nog iets van draad onder de noodkroon zit, iets dergelijks lijk ik te voelen.

Is dit normaal? Ik heb al eerder een brug late plaatsen maar nooit napijn of wat dan ook ervaren (wat uiteraard geen garantie is dat het verder nooit pijn zal doen) en ik weet niet wat ik nou moet met deze pijn die ik alleen ervaar bij het kauwen, het wordt wel steeds minder maar toch.
Zwaantje

Hoi, hoewel er niemand heeft gereageerd update ik zelf maar om misschien 'anderen' te kunnen helpen. Het heeft drie weken geduurd maar uiteindelijk had ik helemaal geen pijn meer. Ik heb nog steeds geen idee wat de tandarts heeft gedaan maar de pijn nam elke dag met een beetje af, een soort van gingevectomie?? Maar pijn is over en heb nu dus nergens last meer van.
ma, 11/30/2009 - 18:08 Permalink