kaakpijn kiespijn!!!

Author:
nokko
Posted:
wo, 12/02/2009 - 19:16
Hallo, sinds een paar dagen heb ik erge kiespijn/ kaakpijn.

gisteren naar tandarts geweest en die zij dat ik een overbelasting had, dus hij heeft een stuk uit mijn belaste kies weggeslepen, daarna naar huis gereden en met hevige pijn. daarna niks meer kunnen doen dan paracetamol en ibrufen slikken. vandaag had ik nog hevige last dus ff naar de huisarts geweest, die kon verder niks vinden. ben de hele dag al met water aan de gang, dus steeds koud water tegen de kies en de kaak in verband met pijn. dit helpt aardig, maar zodra ik geen water meer gebruik komt de pijn weer opzetten. ook heb ik last van knappende kaken. geen idee of ik knars in mijn slaap.

heeft iemand dezelfde problemen? of gehad? please help.
Illuminus

Steeds koud water tegen de kies of kaak moeten houden is typisch een fenomeen bij pijn die vanuit een tandzenuw komt. Vaakl bij een ontstoken zenuw. maar soms ook bij een wortelpuntontsteking. Deze pijn kan diffuus zijn en daarom wat lijken op cmd maar koud water wijst echt op een ontsteking bij een tand of kies.

Even bellen met de dienstdoende tandarts, niet mee doorlopen want je loopt de hele nacht te stuiteren door het huis.

Sterkte
wo, 12/02/2009 - 19:55 Permalink
Prot

Ik heb dit probleem ook gehad. Water verzacht zeer goed de pijn, ik kon niet zonder water of ik kon de muren wel oplopen van de pijn. Bij mij heeft de tandarts een abscess vastgesteld, hopelijk is dit niet bij jou het geval.

Sterkte!
vr, 12/04/2009 - 16:47 Permalink