Wanneer het beste tanden poetsen bij 1.5 jaar?

Author:
IkkeLinnie
Posted:
za, 12/12/2009 - 19:06
Beste lezer ;)!
Het onderwerp zegt het geloof ik al. Maar kan iemand mij/ons duidelijkheid geven over wanneer we het beste de tandjes van onze dochter van 16.5 maanden kan poetsen? Met 15 maanden kreeg ze eindelijk tandjes, en inmiddels heeft ze er 4. Op het consultatie bureau vertelden ze dat het het beste is om dat voor het slapen te doen savonds.

Maar het probleem is, onze dochter gaat dus absoluut niet slapen zonder dat ze gedronken heeft. Ze krijgt dus savonds voor ze gaat slapen de borst en valt daarmee in slaap, waarna wij haar in dr bedje leggen. Snachts drinkt ze ook vaak nog 1-2 keer aan de borst. En overdag drinkt ze aan de borst en soms wat water en thee. En ze eet overdag 1x een broodje, 1x fruit en 1x groenten.

Is het misschien ipv savonds ook goed om het smorgens te doen? Na de eerste keer drinken aan de borst en het fruit in? Daar zit ongeveer 3 uur tussen, zou dat lang genoeg zijn? Of maakt het bij kindjes eigenlijk nog niet zo veel uit hoe lang er tussen voor/na het poetsen zit?

Op het moment doen we het vlak voor de laatste voeding, dus tandjes poetsen, badderen, aan de borst, slapen. Maar ik heb zelf het idee dat dat niet goed is, meteen drinken nadat de tandjes net schoon gemaakt zijn.

Dus als er iemand een tip of een ander inzicht heeft, antwoord is welkom.

Groetjes van ons.
IkkeLinnie

Lieneke, Bedankt voor je antwoord.
Dan zouden we savonds zonder tandpasta poetsen, gewoon even een beetje schoon maken dus.
En dan smorgens met tandpasta poetsen, echt even schoon maken dan.

En het kan dus geen kwaad om vlak voor/na een voeding te poetsen :oops: ?

Ow en de voedingen, ik vind het niet veel hoor en doe het graag, wat ons betreft mogen die voedingen nog lekker even blijven :D .
zo, 12/13/2009 - 18:26 Permalink