ow wat ben ik trots. ervaring verdovingsgel gevraagt

Author:
pfff26
Posted:
do, 12/03/2009 - 16:21
jaaaaaaaaaaaaa :lol: :lol: :lol: ik ben bij de tandarts geweest! ben zo trots
ik kwam al huilend binnen zo bang was ik. de tandarts vroeg waarom ik zo bang was. ik vertelde over me vorige tandarts (hardhandig werken, na verdoving altijd pijn sprak nooit)
Hij stelde me gerust en al huilend lag ik op die stoel. Hij ging kijken met een spiegeltje en riep wat codes brrrr wat betekend dat?? ik vroeg hoe ernstig het was. Hij zag 2 gaatjes met het blote oog 1 kleintje en 1 behoorlijke (die behoorlijke wist ik al)
toen vertdelde hij dat hij me tandvlees ging bekijken en met een soort naald haak onder me tandvlees zou gaan :smt010
ik voelde er niks van :lol: resultaat ontstoken tandvlees..

Daarna ging hij foto's maken op de foto's zag hij nog 2 gaatjes dus in totaal 4..
ik lag voor het eerst in me leven niet gespannen in de stoel, tuurlijk voelde me niet echt happy maar het ging top.

Ik moet nu over 2 weken terug komen bij de mondhygieniste.. ik krijg een verdovende gel!1 iemand ervaring mee?
dan in het nieuwe jaar in 1 keer 4 gaatjes vullen en een beugeltje maken voor me tanden knarssen. en dan ben ik klaar :lol:

ben zo trots.. ben zo blij dat ik geweest ben. geen hard handig werk geen pijn heelmaal top!!

maar goed volgende stap is dus de gebitsreiniging! wie kan me daar wat meer over vertellen? en over die verdovende gel??

liefs
agnesje

heey wat super jah!! was het toch eerder ales gepland :D :D
valt allemaal wel mee he als je de juiste tandarts hebt :smt002
echt super dat je gegaan bent, zeker een hele opluchting.. :P
het enigste wat ik over de gebitsreiniging weet is dat ze tandsteen/plak enz verwijderen. ik heb dit bij de behandeling in gehad dus kan je er weinig over vertellen.
en maar 4 gaatjes das ook niks in verhouding met mij haha :p
over de verdovingsgel kan ik je niks vertellen helaas :roll:
nu ben jij ook stoer hahaa!!
do, 12/03/2009 - 17:43 Permalink
Lieneke

Ik werk wel eens met de verdovingsgel. De ene keer werkt het super, de andere keer wat minder. Het zit in een spuit, maar je hoeft er niet mee te prikken. Het werkt al naar 20 seconden en blijft maar 20 minuten werken. Het smaakt helaas wel vies, maar na die 20 seconden haal je het voor het grootste deel toch weer weg. Je wang, lippen, tanden en kiezen en tong blijven gewoon 'bij hun positieve'; alleen je tandvlees wordt verdoofd. Tenzij je een beetje morst natuurlijk.
do, 12/03/2009 - 18:06 Permalink
pfff26

hoi agnesje

ja nu ben ik ook stoer :lol: :lol: ben echt mega trots op mezelf :P en zeker een echte opluchting!

@lieneke..
bedankt voor je informatie.. werkt dat ook verdovend voor gevoelige tand hals? soms zijn die zo gevoelig dat het met een borstel al gevoelig is. Ik heb dit vooral tijdens hormoonwisselingen en als me progesteron nivo niet goed is..

liefs
do, 12/03/2009 - 18:40 Permalink
Lieneke

Meestal doe ik het zo: Ik verdoof met een stuk of 4 prikken de rechterhelft en die ga ik behandelen. Vervolgens laat ik de patient retour komen voor de linkerheft die ook weer met 4 prikken wordt verdoofd.
Een hele onderkaak verdoven gaat niet; dan slik je je tong in. Tenzij je een ander soort verdoving geeft maar dan krijg je echt heel veel prikken...
ma, 12/07/2009 - 20:38 Permalink
pfff26

oke lienke toch bedankt voor je antwoorden.. ik moet zo naar de mondhygieniste. ben minder zenuwachtig dan de vorige keer (na 5 jaar) maar echt prettig voel ik me niet!

ik heb nog 1 vraag aan je. een vriendin van mij is ook na 6 jaar weer naar de tandarts geweest! ze heeft maar 2 gaatjes (mazzelkont) ze vroeg of hij dat in 1 keer kon doen. Dit kon volgens hem niet omdat hij niet haar hele mond tegelijk wilde verdoven..

maaaar ik heb 4 gaatjes en mijn tandarts (andere tandarts) gaat het wel in 1 keer doen met verdoving. Waarom doet de ene tandarts het wel en de andere niet? zitten er gevaren aan>?
ma, 12/14/2009 - 10:31 Permalink
pfff26

hoi lieneke,

bedankt weer voor je antwoord...
kom net bij de mondhygieniste vandaan! pff dat was niet grappig! op sommige plekken kreeg ik echt zo'n zenuwpijn! bah dat is juist waar ik zo bang voor ben. was dus zeker niet prettig en voelde me best wel een pieperd maar ja kon daar niks aan doen.

Over 3 maanden moet ik terug komen en dan gaan ze het onder verdoving doen omdat ik erg gevoelig ben volgens hun! de assistente vroeg ga je status doen???? geen idee wat dat inhoud! de tandarts gaf aan dat dit niet nodig was??

ik moet 2 dagen achter elkaar omdat ze het niet tegelijk kunnen verdoven! ik hoop dat ik dan echt helemaaaaal niks meer voel met die verdoving! ze kan dan iets meer onder me tandvlees. ze gaf aan dat ze bij mij ook wat inhield omdat ik zo gevoelig ben!

bah bah bah niet fijn dit! maar goed heb hetw eer doorstaan!

kan jij me wat gerust stellen voor een volgende keer?
ma, 12/14/2009 - 12:55 Permalink
pfff26

hoi lieneke,

bedankt weer voor je reactie.
ze vertelde inderdaad dat soms bacterieen het bot kunnen aantasten maar dat dit niet geval was bij mij. Ze ging me tandvlees opmeten. bij me kies was het iets dieper.. hoeveel?? geen idee.

me voor tanden die nu wel aanslag vrij zijn :smt003 zijn nu super gevoelig het lijkt te kriebelen heel gek gevoel is dit normaal?

ik moet nu poetsen met denisan ofzoiets...

ze heeft een groot gedeelte met de hand gedaan (haakje) en dus een deel met een soort slijptolletje??? is dat zandstralen?? op sommige plekken voelde ik niks maar andere plekken gaven echt een zenuwpijn bah..

hoeveel verdovingsprikken krijg ik volgende keer? zijn dat zoal je al eerder zei 4?? en rekend de MH dan 2 keer gebitsreiniging (omdat boven op dag 1 gebeurd en onder op dag 2) of is dit gewoon 1 behandeling?
ma, 12/14/2009 - 18:02 Permalink