Twee maanden geleden zijn er twee tweevlaks amalgaanvullingen verwijderd. Als ik flos gebruikte kreeg ik iedere keer een kleine pijnscheut, na foto was er weinig te zien dus dan toch maar vervangen. Zo gezegd zo gedaan. In eerste instantie was ik blij: Eindelijk die amalgaan eruit en mooie witte vullingen terug. Niets was minder waar: Tijdens de behandeling zag ik in de spiegellamp lelijke gele vullingen verschijnen, toen ik hierover een vraag stelde kreeg ik als antwoord dat dit het meest vriendelijke zenuwmateriaal was. Op mijn nota kan ik zien dat er Glasionomeer is gebruikt. Na het plaatsen moest ik steeds op een papiertje (soort carbon?) bijten. Gaf aan dat het nog steeds niet lekker voelde..plotseling werd er van een gezonde kies in mijn onderkant een punt afgeslepen: Ja die was toch veel te puntig! Nou ja zeg! Nu 2 maanden later voelt het regelmatig nog niet goed, het is net of past het niet.
Wat vinden jullie hiervan? Het materiaal ben ik niet blij mee, naast dat het lelijk is (valt niet echt op zit achter boven in mijn mond) is het ook niet sterk voor kauwvlakken wat ik lees? Passend maken door een stuk van een kies te slijpen? Wil nu niet terug naar deze tandarts maar ga op zoek naar een andere, ben boos!
Is het mogelijk deze vulling weer snel te laten verwijderen zodat een nieuwe beter past? Of aan laten passen door een nieuwe tandarts?
Wat vinden jullie hiervan? Het materiaal ben ik niet blij mee, naast dat het lelijk is (valt niet echt op zit achter boven in mijn mond) is het ook niet sterk voor kauwvlakken wat ik lees? Passend maken door een stuk van een kies te slijpen? Wil nu niet terug naar deze tandarts maar ga op zoek naar een andere, ben boos!
Is het mogelijk deze vulling weer snel te laten verwijderen zodat een nieuwe beter past? Of aan laten passen door een nieuwe tandarts?
Re: Glasionomeer in twee achterste kiezen??!!
Wat betreft de kleur: de tandarts heeft de beschikking over diverse kleuren maar voor de grote kiezen worden minder kleuren gebruikt dan bijvoorbeeld voor het front. Verder werkt het voor de tandarts iets makkelijker als ie een kleur gebruikt die een beetje opvalt (heb ik me tenminste eens laten vertellen).
Dat glasionomeer, daar weet ik verder weinig van, misschien zijn dan knobbels niet sterk genoeg.