Sinds een kleine week af en toe kiespijn. Aanvankelijk leek het eerst gevoeligheid van alle kiezen aan de rechterkant, zowel boven als onder, ik kon het niet plaatsen. Afgelopen donderdag heel gevoelig voor warme dranken, paar uur later weer weg. Afgelopen vrijdag opgestaan met het gevoel dat de kaken aan de rechterkant niet meer op elkaar passen. In verband met weekenddienst begonnen met diclofenac en paracetamol. Hielp wel maar steeds maar een paar uur. Enorme kiespijn gehad, ofwel in aanvallen, ofwel doorzeuren. Vandaag naar de tandarts geweest. Ik had inmiddels wel een idee van de boosdoener. Een kies onderin, waarvan ook het tandvlees erg teruggetrokken is ( is al jaren zo ) maar waar niets aan te zien is. Er zijn foto's gemaakt, een van de bepaalde kies en een bitewing, die vergeleken is met de standaard bitewing van 2 maanden eerder. Geen verschil te zien. Geen ontsteking. Geen kapotte vulling. Koude staafjes voel ik wel. De tandarts heeft overlegd met een collega ( die eigenlijk mijn tandarts is, daar was ik dus wel blij mee ) Advies : afwachten. En een papje op de kies waar het tandvlees teruggetrokken is zodat deze minder gevoelig wordt. Ik ben natuurlijk wel blij dat het geen WKB is geworden, want die heb ik nog nooit gehad en zie er als een berg tegenop, maar helemaal lekker voelt dit ook niet. Kun je dan van een tandhals zoveel pijn hebben? En wat is dan wel de aanleiding voor een WKB? Graaag reacties
Re: Wanneer is er ontsteking?
Re: Wanneer is er ontsteking?
Veel sterke!