ik snap mijn angst niet

Author:
raffie77
Posted:
di, 12/15/2009 - 19:07
Hallo mensen,

Ik ben hartstikke bang voor de Tandarts, alleen heb ik geen flauw idee waarom. ik ben nu het afgelopen jaar of anderhalf jaar een paar keer geweest, 2 verstandskiezen getrokken, stelde helemaal niks voor, het kraakt wat in de mond maar dat vond ik niet zo ontzettend eng.
2x geboord, is ook prima gegaan, helemaal niks gevoeld. deze tandarts is heel vriendelijk en geduldig, ik ben iets van 12 of 13 jaar niet naar een tandarts geweest puur uit angst.
ik heb van vroeger uit nooit iets ergs meegemaakt bij de tandarts.
mijn moeder en mijn broer zijn niet bang voor de tandarts, mijn vader heeft een kunstgebit, ik heb hem nog nooit over de tandarts gehoord.

als je dit zo leest lijkt het me dat er geen centje pijn is.
alleen, als ik in de tandarts stoel lig, lig ik te zweten als een idioot.

ik word er zo boos om, dat ik die angst heb, terwijl die angst nergens op gebaseerd is. kijk als ik nou een horror schooltandarts o.i.d. mee had gemaakt, dan lijkt het me wel duidelijk waar die angst vandaan komt.

ik weet eigenlijk ook niet of deze angst te verhelpen is, ik kan dit ook niet accepteren van mezelf dat ik zo'n overdreven angst heb, die nergens op gebaseerd is.

het enige wat ik me kan bedenken en wat ik me heel vaag nog herinner is dat een jonge bij mij op school (basis school denk ik) wat stoere verhalen had over de tandarts dat hij hem pijn deed, maar hij was stoer en hij kon dat wel aan of zoiets, maar dit is een "long shot"

kent iemand dit?
pfff26

hoi hoi