Bij controle van de tandarts en bezoek aan mondhygiëniste stuurt de praktijk waar ik kom iedere keer dezelfde codes:
T52
V40
V40
C12
Dus kort consult mondhygiëniste en twee maal V40 en daarnaast de controle.
Onlangs werd het bezoek aan de mondhygiëniste afgebeld. Ik ging dus alleen voor controle, maar kreeg toch dezelfde rekening. Uiteraard heb ik hier bezwaar tegen gemaakt (via Fa-med). Het zet mij wel aan het denken. Klopt dit wel? Wat zijn redenen om bij bezoek aan de mondhygiëniste en aansluitend controlebezoek aan de tandarts twee maal V40 te declareren, 2xper jaar en jaar in jaar uit?
Mijn partner krijgt hetzelfde gedeclareerd. De mondhygiëniste behandeling duurt ca 30 minuten en de tandarts controle ca 5 minuten (even kijken).
Wie kan dit uitleggen?
T52
V40
V40
C12
Dus kort consult mondhygiëniste en twee maal V40 en daarnaast de controle.
Onlangs werd het bezoek aan de mondhygiëniste afgebeld. Ik ging dus alleen voor controle, maar kreeg toch dezelfde rekening. Uiteraard heb ik hier bezwaar tegen gemaakt (via Fa-med). Het zet mij wel aan het denken. Klopt dit wel? Wat zijn redenen om bij bezoek aan de mondhygiëniste en aansluitend controlebezoek aan de tandarts twee maal V40 te declareren, 2xper jaar en jaar in jaar uit?
Mijn partner krijgt hetzelfde gedeclareerd. De mondhygiëniste behandeling duurt ca 30 minuten en de tandarts controle ca 5 minuten (even kijken).
Wie kan dit uitleggen?
Re: Standaard factuur
Een T52 code zien we vaker bij gebitsreiniging, maar mag echt alleen bij parodontitis patienten in rekening worden gebracht in het kader van de nazorg (bent u dat?). Indien daarvan geen sprake is moet M55 (gemiddelde gebitsreiniging, 23 euro) dan wel M59 (uitgebreide gebitsreiniging, 46,10) worden gebruikt. V40 (polijsten van vullingen) bij elke behandeling is geldklopperij. Eventueel polijsten valt gewoon onder M55 of M59.
Een periodieke controle C12 kan in principe wel in 5 minuten als er geen bijzonderheden zijn.
De tandarts heeft dus wel wat uit te leggen mijns inziens.