Allergie voor Composiet???

Author:
De Mol
Posted:
ma, 12/28/2009 - 11:43
Ik heb eens een vraag, elke keer al er bij mij een nieuwe vulling is gemaakt ontstaan er niet verklaarbare pijnklachten aan de behandelde kies. Soms gelijk maar soms ook na een aantal weken. Ik ben inmiddels onder behandeling bij het CBT daar heb ik een splint gekregen, het leek allemaal een stuk beter te gaan maar nu gaan toch de meest recent gemaakte vulingen weer op spelen. 1 vulling is geplaatst in augustus en de ander half november en ook deze begint zo af en toe pijn klachten te geven. Niemand weet eigenlijk hoe dit kan. Heeft iemand toevallig wel eens van een composiet allergie gehoord???
mecánico para …

Is geen allergie. wat je beschrijft lijkt eerder op postoperatieve klachten in combinatie met krimpspanning. Of toch telkens een fractie te hoge vullingen. iemand die daar erg gevoelig voor is heeft er ook echt snel last van. met achterover liggen is je beet ook net anders dan als je overeind zit/staat. Daar kan net het verschil zitten.
overigens kan het ook zijn dat grote vullingen in te dikke laagjes worden aangebracht, en dan is de kans op dergelijke pijn ook verhoogd.
Last but not least, ik zelf zag na het overstappen van het ene merk composiet naar het andere, ook meer "hoogte" problemen. Het nieuwe materiaal is dermate onvergefelijk dat elke marge afwezig was in het "net te hoog zijn"

allergie is echt anders en zou zich uiten als roodheid, zwelling om en rond de kies in het tandvlees en slijmvlies.
ma, 12/28/2009 - 14:24 Permalink
De Mol

Ik heb de hoogte al door mijn eigen tandarts en de tandarts waar ik werk laten controleren. De eerste keer heeft mijn eigen tandarts hem nog bij geslepen omdat hij nog iets te hoog was, maar later heeft mijn werkgever nog eens gekeken en die zei dat hij niet meer te hoog was.

Heb je nog advies wat ik met deze klachten kan doen. Ben erg bang voor het toch nog uiteindelijk afsterven van de zenuw is in soort gelijke gevallen namelijk al een aantal keer gebeurt ook bij kleine vullingen. Dat zijn ze in deze kiezen trouwens ook.
ma, 12/28/2009 - 15:45 Permalink
mecánico para …

moeilijk te zeggen. de ene persoon reageert blijkbaar harder dan de ander en overgevoeligheid achteraf si heel ongrijpbaar. je prikkelt de kies met schoonmaken, ook met etsen, primen en bonding prikkel je. Dan wer met de krimp van de composiet......en dat moet ie allemaal maar leuk vinden. Als de vitaliteit over een jaar normaal is, dan test je dat met warm en/of koud en een keer een stel foto's met de wortelpunten erop geeft nog meer info.
Maar hier is het kluitje, daar is het riet............want een echte oplossing, die is er niet (privé spreekwoord)
ma, 12/28/2009 - 20:15 Permalink