Ineens veel tandklachten

Author:
winterwortel
Posted:
ma, 12/28/2009 - 00:14
Hallo,

Pas ben ik nog bij de tandarts geweest waar alles toen goed was, maar een paar dagen erna brak er een stukje tand af. M'n moeder zei dat ik maar een half jaar moest wachten tot het volgende consult om het aan te kaarten, en omdat het ook geen pijn deed stopte ik maar met vragen om een afspraak. Even later kwamen de vullingen uit m'n voortanden eruit en daar heb ik sindsdien, een paar weken nu, erg last van. Het doet zo'n pijn dat poetsen haast niet meer te doen is, om over iets kouds ertegen nog maar te zwijgen. Net keek ik in de spiegel en m'n gebit ziet er niet uit, overal zwarte plekken en strepen en m'n tanden zijn heel dun, ik kijk er recht doorheen.

Sinds vanavond doet ook m'n tandvlees erg pijn, het is nog wel gewoon roze. Is het nodig om nu een afspraak te maken bij de tandarts of kan het wel wachten tot na de feestdagen? Thuis zeggen ze dat ik niet flauw moet doen maar ik heb echt veel last nu :(

Maar hoe kan het dat alles in een paar weken zo rottig doet? Ik ben niks anders gaan eten of drinken. Frisdranken drink ik altijd met een rietje zodat het m'n tanden zo min mogelijk raakt.
Spiegeltje

Dat is gewoon pech, niet overal is een betere verklaring voor. Als je nu belt kun je niet meteen terecht.. Ik zou niet naar je moeder luisteren, en meteen een afspraak maken met de tandarts. Dit soort zaken laat je niet wachten tot de periodieke controle die ng maanden op zich laat wachten.
ma, 12/28/2009 - 16:13 Permalink