Spleetje tussen de tanden opvullen: verzekerd?

Author:
lisabeth
Posted:
ma, 12/28/2009 - 21:52
Hallo,
Ik heb een spleetje tussen mijn tanden, het ziet er zo uit:http://i45.tinypic.com/2dqpzxi.jpg
Nu wil ik graag het voorste spleetje oplaten vullen. (De andere kleine spleetjes hoeven niet)
Weet iemand misschien of dit bij mijn spleetje een goede optie is en/of het verzekerd is tot je 18e? Of moet je er zelf voor betalen ookal ben je 14,15,16,17?

Groetjes
Spiegeltje

Dat valt onder de basiszorgverzekering tot 22 jaar. Ik ben geen tandarts, maar ik denk dat het wel mogelijk is. Technisch kan het altijd wel, maar waar je voor moet oppassen is dat de beide voortanden te breed worden door het spleetje op te vullen. Dat ziet er ook minder uit. Maar ik denk dat het wel meevalt, het spleetje is niet zo breed en door het niet helemaal te vullen aan de voorkant valt het ook minder op. Hier is trouwens altijd nog een mouw aan te passen door wat weg te slijpen aan de andere kant van de tand dan die van het spleetje. Dan ontstaat weer een nieuw spleetje dat kan worden opgevuld door de iets aan de naastgelegen tanden toe te voegen. Het spleetje wordt dan "verdeeld" over vier tanden in plaats van twee. Begrijp je het nog? :D

Bespreek wel eerst met de tandarts je wensen en wat je verwachtingen zijn qua resultaat. Het kan heel netjes/onzichtbaar worden gedaan maar niet iedere tandarts heeft even veel ' affiniteit' met dit soort cosmetische behandelingen.

Op het forum is er ook eerder over geschreven. Gebruik de zoekfunctie eens als je dat nog niet hebt gedaan tenminste.
ma, 12/28/2009 - 22:32 Permalink
Spiegeltje

Het is verzekerd onder de basiszorgverzekering (tandheelkunde tot 22 jaar). Het vullen van een spleetje is geen specifieke behandeling met een aparte code. De tandarts gebruikt de codes voor vullingen en die vallen onder de verzekering. Ik heb nog nooit gehoord dat een verzekering daar moeilijk over zou doen. Het is so wie so niet zo'n dure behandeling. Een oplossing met facings is veel duurder. Dat vergoedt de basiszorgverzekering niet.
di, 12/29/2009 - 16:13 Permalink