kleur kroon verschilt

Author:
gerrie18
Posted:
vr, 01/01/2010 - 19:57
hallo,

ik heb paar maand geleden een kroon laten zetten op mijn voortand. Deze verschilt tog wel van de andere voortand.. de kroon is definitief vastgezet. kan de kleur nog worden veranderd?
of zijn er helemaal geen oplossingen?
stentje-plus

Wat jammer dat ze de kroon definitief geplaatst hebben! Het is beter, zeker als het om voortanden gaat, de kroon tijdelijk te plaatsen, dwz met tijdelijk cement zodat als je na bijv. een week niet tevreden bent met de kleur, de kroon er weer af kan. Een tandtechnieker kan de kleur dan nog aanpassen.

Laat duidelijk zijn dat het heeeel erg moeilijk is om kronen op voortanden te maken, het is ongelooflijk moeilijk om de kleur van je natuurlijke tand na te bootsen, dan moet je echt een toptandtechnieker hebben!

Eenmaal definitief geplaatst kun je niks meer met de kleur, behalve eraf boren en opnieuw beginnen, persoonlijk vind ik dat de tandarts en tandtechnieker dat, binnen een redelijke termijn, kosteloos moeten kunnen doen.

Wat ik me afvraag, is jou wel gevraagd wat je van de kleur vond tijdens het plaatsen? In onze praktijk plaatsen we frontwerk over het algemeen tijdelijk, tenzij we, de patient dus ook, zeker weten dat de kleur goed is.
zo, 01/03/2010 - 22:55 Permalink
TechniekerJeetje

persoonlijk vind ik dat de tandarts en tandtechnieker dat, binnen een redelijke termijn, kosteloos moeten kunnen doen.

Als je zelf toestemming hebt gegeven voor het plaatsen, ja, dan wordt het moeilijk. Is dit niet het geval, dan moet hij in mijn ogen over gedaan worden, de Tandarts is hier dan verantwoordelijk voor.

Groet en zo....
ma, 01/04/2010 - 00:57 Permalink
gerrie18

oke..
is het ook mogelijk om de 2 gelijke kronen te laten maken, en ook op de goede tand een kroon laten maken. Zo weet ik zeker dat ik 2 gelijke tanden krijg. Ik vind het namelijk belnagrijk om te kunnen lachen met mooie tanden. en niet met tanden die van elkaar verschillen.
ma, 01/04/2010 - 11:14 Permalink
vV

een extra kroon op een gezonde tand? lijkt mij niet zo verstandig. Maar er was geen antwoord op de vraag wat u zelf vond van de kleur bij passen? In zo`n situatie laat ik meestal de technieker de kleur bepalen, en komt eigenlijk altijd goed.
di, 01/05/2010 - 08:26 Permalink